خبرهای داغ:
به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

کتاب «ماه و دریا» سروده استاد جلال محمدی رونمایی شد

همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس عصر شعر ماه و دریا با حضور شاعران، راویان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در تبریز برگزار و در آن از کتاب ماه و دریا رونمایی شد.
کد خبر: ۹۲۸۱۰۳۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این عصر شعر که با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و حوزه هنری استان و جمعیت هلال احمر استان ترتیب یافته بود، جمعی از شاعران جوان و پیشکسوت انقلاب استاد جلال محمدی، سیدقاسم ناظمی، ایوب شهبازی، محمد رنجی تبریزی، قربان زارع، امیرحسین دوست زاده، خانم لیلا حسین نیا، ستار رزاقی، مرتضی طوسی، دکتر سید احمد استوار به قرائت شعر خود پیرامون دفاع مقدس پرداختند.

استاد جلال محمدی سراینده کتاب ماه و دریا نیز در سخنانی با اشاره به رسوخ غربگرایی در حوزه آموزش از بدو تاسیس اولین مدارس در کشور و برهم زدن نظام آموزشی و مکتب های  اصیل و قدیم، بر پرداخت عالمانه به حوزه فرهنگ وادب و هنر و شعر تاکید و خواستار پرهیز از سطحی نگری ها به این حوزه و اقدامات سطحی و بدون برآیندمطلوب شد و وظایف دستگاه های متولی در حوزه فرهنگ  شد.

موضوع این کتاب شعر کودک و نوجوان است که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به چاپ رسیده است.

شعر‌هایی با موضوعات مسایل دینی، ارزشی، انقلابی و دفاع مقدس در این کتاب نوشته شده است که از جمله آن‌ها آثاری در مورد شهید سلیمانی و قیام تبریز در بهمن ۵۶ با زبان هنر و فاخر شعر مطرح شده است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها