معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:
معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: کل سطح زیر کشت باغات هلوی استان معادل سه هزار و ۸۰۰ هکتار است و سالانه ۴۸ هزار تن هلو در این استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۳۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، بی پروا افزود: آذربایجان شرقی با تولید سالانه ۴۸ هزار تن هلو رتبه سیزدهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد معادل ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن  هلو به صورت فرآوری شده در واحد‌های فرآوری استان و کشور مصرف می‌شود گفت: حدود ۶۰ درصد معادل ۲۸ هزار و ۸۰۰ تن بصورت تازه خوری در داخل استان و سایر استان‌های کشور مصرف می‌گردد.

بی پروا اضافه کرد: شبستر در تولید هلو جزو شهرستان‌های برتر در استان بوده و بیشترین سطح زیرکشت باغات هلو را دارد؛ شهرستان‌های مرند، میانه و مراغه نیز رتبه‌های بعدی را در استان به خود اختصاص داده اند و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی موجود در استان محصول هلوی استان از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد.

وی ادامه داد: متوسط تولید هلو در سطح کشور ۱۲.۵ تن در هر هکتار است که این عدد در استان معادل ۱۵ تن در هر هکتار بوده و حتی در باغات شاخص به ۴۵ تن در هر هکتار می‌رسد.

ارسال نظرات