خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی گفت: تاکنون ۷۵ درصد از اراضی موقوفات استان که سهم موقوفه در آنها ۶ دانگی و یا ۱/۵ دانگ به بالا است صاحب سند شده اند.
کد خبر: ۹۲۸۱۸۰۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

 

۷۵ درصد از اراضی موقوفه استان، صاحب سند شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه بررسی مشکلات و مسائل ثبتی شهرستان های تابعه قزوین پیرامون صدور اسناد مالکیت موقوفات با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل ثبت اسناد استان در اداره کل اوقاف استان برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، هدف از تشکیل این جلسه را تسهیل گری در روند صدور سند اراضی موقوفات و رفع موانع پیش روی کارگروه ثبتی و اوقافی بیان کرد و گفت: با بیان مشکلاتی که در گذشته وجود داشته و بررسی آنها، تصمیمات خوبی گرفته شده و مصوب شد که کارگروه با تشکیل جلسه مداوم(هر ۱۰ روز یک جلسه) و حضور در هر شهرستان و حوزه ثبتی نسبت به احصا و بررسی و حل مورد به مورد مشکلات اراضی موقوفه آن شهرستان و صدور سند مالکیت اقدام کنند.

وی گفت: محوریت این جلسه سنددار شدن ۲۵ درصد اراضی موقوفات استان است که بیشتر شامل اراضی می شود که سهم موقوفه در آنها کمتر از ۱ دانگ می باشد.

حجت الاسلام مجیدی افزود: تاکنون ۷۵ درصد از اراضی موقوفات استان که سهم موقوفه در آنها ۶ دانگی و یا ۱/۵ دانگ به بالا است صاحب سند شده اند.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به اینکه ۲۵ درصد باقی مانده اراضی موقوفه تا پایان سال سنددار می شوند عنوان کرد: با توجه به اینکه این ۲۵ درصد غالبا سهم موقوفه در اراضی زیر ۱ دانگ و مشاعی است قطعا دارای مشکلات عدیده ای برای سند دارشدن آنها وجود دارد، اما ما تلاشمان این است که در چند سال آتی اکثریت غریب به اتفاق موقوفات استان صاحب سند شوند.

/پ30/ب۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها