سط تیم های هلال احمر آذربایجان شرقی صورت گرفت

انجام ۶۱۰ عملیات امدادی در شش ماهه اول سالجاری/نجات ۴۳۵ نفر

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی از انجام ۶۱۰ عملیات امدادی در شش ماهه اول سال جاری توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۱۹۸۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، سید علی سیدی در تشریح خبر گفت: تیم های  امدادی مستقر در ۲۹پایگاه امداد جاده ای و کوهستان جمعیت هلال احمر استان در محورهای مواصلاتی استان  در طول ششماهه اول سالجاری ۶۱۰ عملیاتی امدادی انجام داده و ۴۳۵ تن از مصدومان حوادث را نجات داده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد عملیات،نزدیک به ۴۰۰ مورد عملیات امداد جاده ای بوده که نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای مستقر در محورهای مواصلاتی بعد از دریافت خبر تصادف و سوانح جاده ای با بهره گیری از آمبولانس و خودرو نجات به محل حادثه اعزام شده و ضمن مداوای سرپایی ۱۰۵ تن از مصدومان حوادث در سر صحنه تصادف ۳۳۰ تن از زخمی های حوادث جاده ای را بعد از انجام اقدامات و کمک های اولیه و تثبیت حالشان توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیک ترین مراکز درمانی جهت ادامه درمان اعزام کرده اند.

سیدی به تعدد و تنوع حوادث اشاره و بیان کرد: در طول شش ماهه اول سالجاری نجاتگران هلال احمر به حوادث متعدد و متنوعی از قبیل آتش سوزی جنگل و مراتع ،برف و کولاک، ریزش آوار، کوهستان ،حوادث دریایی و سدها ،سیل و آبگرفتگی و  رانش زمین رسیدگی کرده اند که بعد از حوادث جاده ای حوادث کوهستان با ۷۰ عملیات امدادی در رده بعدی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به پرواز بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی به برخی حوادث از جمله حوادث آتش سوزی جنگل های ارسباران گفت: بالگرد هلال احمر در طول ششماه اول سال جاری ۹ سورتی پرواز امدادی داشته است.

وی با اشاره به بهره گیری از خودروهای نجات در عملیات های امدادی گفت: با استفاده از تجهیزات خودروهای نجات بالغ بر ۵۰ مورد عملیات رهاسازی مصدومان گرفتار در لای آهن پاره های خودروها انجام یافته است.

سیدی زمان اطلاع از حوادث تا رسیدن نیروهای امدادی به سر صحنه حوادث را ۱۰دقیقه عنوان کرد ابراز امیدواری کرد: با افزایش پایگاه ها و حفظ آمادگی و توان افزایی نیروهای پایگاه های امداد جاده ای بتوانیم این زمان را  بازهم کاهش دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار