مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: طرح یاریگران زندگی در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در سطح مدارس شهرستان آغاز شد
کد خبر: ۹۲۸۲۰۵۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد مهرافزون امروز پنجشنبه  درجلسه معاونان پرورشی و فرهنگی و رابطین مراقبت از آسیب های اجتماعی لرستان که در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش بروجرد برگزار شد، افزود: راهبرد اصلی و محوری آموزش و پرورش اجرایی شدن سند تحول بنیادی محسوب می شود که یکی از مهم‌ترین رویکردهای این سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
وی اظهار داشت: مهم‌ترین هدف این طرح ارتقای مهارت‌های بازدارندگی و صیانت در کانون‌های دانش‌آموزی و افزایش قدرت "نه گفتن" در بین دانش‌آموزان با اولویت پیشگیری از اعتیاد است.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، بیان کرد: پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج سبک زندگی سالم در مدرسه از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: طرح یاریگران زندگی در راستای ارتقای مهارت‌های خودکنترلی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان به همراه جلب مشارکت و مداخله موثر اولیا و مربیان و تشکل‌های دانش‌آموزی تاکید دارد.
مهرافزون ادامه داد: اکنون طرح یاریگران زندگی در۱۰۰ درصد مدارس بالای ۵۰ دانش آموز آغاز شده و اجرای دقیق و اصولی طرح یاریگران زندگی در مدارس می‌تواند دانش‌آموزان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی ایمن کند.
وی یادآور شد: پیشگیری از اعتیاد نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌های مربوطه است و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند نقش ایفا کند.
مهرافزون گفت: ایجاد طرح یاریگران زندگی در شبکه ی شاد توسط مدیران اجرا شود و برنامه ریزی های لازم پیرامون این موضوع صورت پذیرد.
وی افزود: مدیران مدارس باید نسبت به طرح یاریگران زندگی توجیه شوند و آن را در دستور کار خود قرار دهند و نسبت به شناسایی خانواده های در معرض آسیب های اجتماعی برنامه ریزی های مدون و منظمی داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد اظهارداشت: مبارزه با آسیب های اجتماعی و مواد مخدر عزم ملی و محلی می طلبد و همه دستگاه های اجرایی برای ریشه کن کردن و کاهش مواد مخدر باید همت و تلاش کنند.
مهر افزون بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین دستگاه اجرایی نقش بسزایی در اقدامات پیشگیرانه آسیب های اجتماعی و مواد مخدر دارد.
وی ضمن اشاره به اینکه تشکل های دانش آموزی، بسیج و شورای دانش آموزی و پیشگامان نقش مهمی در شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی دارند، اضافه کرد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم این طرح را در تمام مدارس شهر و روستا اجرا کنیم.

ارسال نظرات