خبرهای داغ:
یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دمشق باردیگر تأکید می‌کند با هر گونه توافق یا امضای معاهده با دشمن اسرائیلی مخالف است.
کد خبر: ۹۲۸۲۱۰۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه ضمن تاکيد بر مخالفت دمشق با هر گونه اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه تأکید می‌کند در طول دهه‌ها منازعه بین کشور‌های عربی و اسرائیل، مسیری اصولی و ثابت در پیش گرفته که بر مخالفت با هر گونه کوتاهی در مورد احقاق حقوق و تعرض به خاک سرزمینی استوار بوده است.

وي افزود: ملت سوریه همچنان در زمینه‌ها و در سطوح مختلف خون می‌دهد و جان فشانی می‌کند. سوریه بار دیگر بر موضع ثابت خود مبنی بر پایبندی به خاک و حقوق مشروع ملت‌ها و مخالفت با امتیاز دادن و توافقات یکجانبه به هر شکل یا با هر ساختار و مضمونی تأکید می‌کند.

این منبع افزود: دمشق بار دیگر تأکید می‌کند با هر گونه توافق یا امضای معاهده با دشمن اسرائیلی مخالف است چرا که قاطعانه به این نتیجه رسیده است که این توافقات به زیان مسائل محوری کشور‌های عربی و در صدر آن‌ها مسأله فلسطین است. تجارب گذشته ثابت کرده است که عادی سازی روابط و امضای معاهده‌ها و توافقات با این دشمن، فقط باعث افزایش گستاخی و عناد آن و ضعف و از هم پاشیدگی کشور‌های عربی می‌شود. سوریه تأکید می‌کند که موضعش در گذشته این بوده است و همچنان نیز به وضوح این است که همه کسانی که پیشتر هر گونه توافق با دشمن صهیونیستی را امضا کرده اند یا در آینده امضا خواهند کرد، نمی‌توانند حقوق و اراضی اشغالی را برگردانند.

این منبع در پایان، تأکید کرد: جنگ علیه تروریسم و همه مشکلات ناشی از آن فقط باعث افزایش پایبندی به اصول سوریه در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و محقق ساختن صلح عادلانه و فراگیری شده است که حق را به صاحبان آن بر می‌گرداند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها