امام جمعه شهرستان نیر گفت: با توجه به رشد منفی جمعیت و پایین بودن نرخ باروری، لازم است مسؤولان کشور و دست‌اندرکاران امر در این زمینه تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند.
کد خبر: ۹۲۸۲۲۷۵
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰

ولایتمداری، سِرِّ قیام حسینی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیلو به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نیر رشد منفی جمعیت را یادآور شد و اظهار کرد: ایران یکی از پرسرعت‌ترین کشورهای دنیا در روند پیر شدن است و با توجه به پایین بودن نرخ باروری لازم است مسؤولان کشور و دست‌اندرکاران امر در این زمینه تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه فرزندان ما در آینده از داشتن اقوام محروم خواهند بود، تصریح کرد: در این میان اخبار مربوط به سند 2030 نیز به نگرانی‌های امروز بیش از پیش افزوده است.

امام جمعه شهرستان نیر به روز جهانی کودک اشاره کرد و بیان داشت: اجرای محتوای سند 2030 در برخی مهدکودک‌ها نگران کننده است چراکه سند 2030 به هر شکل و شمایلی که اجراء شود ناقض استقلال کشور است.

وی اذعان داشت: سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی نمی‌تواند به آرمان‌های اسلام و انقلاب ما وارد شود و مسؤولان وزارت آموزش و پرورش باید مواظب مکر و نفوذ دشمنان باشند.

مدافعین امنیت قهرمانان اصلی کشور هستند

امام جمعه شهرستان نیز در بخش دیگری از سخنان خود به هفته نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: مدافعین امنیت قهرمانان واقعی کشور هستند چرا که امنیت مهمترین عامل زندگی پایدار است و این نیروهای مخلص با ایثار خود، آرامش و امنیت را در کشور برقرار می‌کنند.

وی تصریح کرد: امنیت ما در سراسر کشور با وجود کشوهای ناامن در منطقه به خصوص در حوزه قاچاق و مسائل مذهبی، مدیون  ایثار نیروهای انتظامی است.

ولایتمداری، سِرِّ قیام حسینی است/ مردم زیارت اربعین بخوانند

نعمتی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اذعان داشت: ولایتمداری سِرِّ قیام حسینی است.

وی با اشاره به همایش عظیم پیاده روی اربعین بیان کرد: امسال به خاطر شرایط بیماری کرونا، عاشقان حضرت سیدالشهداء(ع) از زیارت اربعین محروم شده‌اند و ویروس کرونا مانع از رفع دلتنگی است، با این حال عزاداران و شیفتگان امام حسین(ع) بهتر است به خواندن زیارت عاشورا و زیارت اربعین تداوم کنند.

امام جمعه شهرستان نیر به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: امر ولایی مقام عظمای ولایت برای رفتن به راهپیمایی اربعین  فقط متوقف به صلاحدید مسؤولان ستاد ملی کرونا است و  همه ما باید در این خصوص تابع  و تسلیم باشیم.

وی از زائرین اربعین حسینی خواست تا هزینه سفر خود را در قالب بسته‌های معیشتی و کمک به اقشار مستضعف جامعه هزینه کنند.

نعمتی تاکید کرد: مسؤولان کشور حواسشان جمع باشد و با حضور میدانی در روستاها پیگیر مشکلات مردم مناطق مختلف باشند تا رضای الهی را کسب کنند.

قره باغ خاک اسلام است

وی در ادامه با اشاره به مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: در مناقشه اخیر ردپای رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود و بیشترین سود را استکبار جهانی به ویژه اسرائیل غاصب می‌برد.

وی قره باغ را خاک اسلام دانست و افزود: بهتر است کشورهای منطقه برای پایان دادن به این مناقشه، با میانجی‌گری و فراخواندن به مذاکره مانع فوران شعله‌های خانمان‌سوز جنگ شوند.

وی در پایان سخنان خود ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا از فرماندار و مسؤولان سپاه شهرستان نیر، جهت برگزاری برنامه‌های تاثیرگذار در هفته دفاع مقدس و راه اندازی میز خدمت و جلسه شورای اداری در کورائیم قدردانی کرد.

ارسال نظرات