با نصب و راه‌اندازی ۶ ایستگاه تقویت برنامه‌های شبکه‌های دییتال رادیو و تلویزیون پوشش دیجیتال مناطق روستایی این شهرستان تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۲۲۷۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰

پوشش شبکه‌های دیجیتال شهرستان کوثر تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، ، وحید کنعانی روز جمعه در آیین بهره‌برداری از فرستنده دیجیتال روستای هریس از توابع شهرستان کوثر با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای تجهیز و توسعه فرستنده‌های دیجیتال تلویزیونی در روستاهای مناطق کوهستانی این شهرستان افزود: انتظار می‌رود با این اعتبار فرستنده ۶ روستای دیگر شهرستان نیز تا اواخر سال آینده نصب و به بهره‌برداری برسد.

علی ملااحمدی ، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل هم با اشاره به قابلیت‌های شهرستان کوثر برای راه‌اندازی سریع فرستنده‌های دیجیتال این شهرستان، تجهیز دفتر خبری گیوی و ساخت برنامه‌های مختلف تولیدی برای معرفی بیشتر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه و همچنین تامین به موقع اعتبارات لازم برای پوشش فرستنده‌های دیجیتال روستایی این شهرستان قول مساعد داد.

وی با اشاره به ارائه بسته‌های ۱ و ۲ تی‌اس و امکان دریافت برنامه‌های شبکه‌های رادیو و تلویزیونی دیجیتال در شهرستان‌های مختلف استان اظهارداشت: بسته سوم تی‌اس و امکان دریافت چهار شبکه تلویزیونی از جمله شبکه‌های تماشا ،ایران کالا و امید در شهرستان‌های استان در ۲ سال آینده امکان‌پذیر خواهد شد.

او با بیان اینکه ۹۷ درصد از مناطق شهری و روستایی این استان زیرپوشش شبکه‌های دیجیتال قرار دارند، افزود: برای رسیدن به پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه‌های رادیو و تلویزیونی دیجیتال راه‌اندازی ۴۵ ایستگاه جدید در دستور صدا و سیمای اردبیل قرار دارد که تا پایان سال آینده ۳۰ ایستگاه راه‌اندازی و ۱۵ ایستگاه نیز پس از ۲ سال ایجاد خواهد شد.

وی گفت: برای پوشش برنامه‌های دیجیتال رادیو و تلویزیونی مناطق شهری و روستایی استان علاوه بر راه‌اندازی ۱۸۰ ایستگاه تقویت‌کننده جدید دیجیتال ۱۲۵ ایستگاه قبلی آنالوگ نیز دیجیتال‌سازی شده است.

ملااحمدی افزود: برغم اینکه بیشترین تعداد فرستنده‌های دیجیتال استان اردبیل در مناطق روستایی شهرستان‌های خلخال و کوثر نصب شده، ولی پوشش شبکه‌های دیجیتال در مناطق روستایی این منطقه ۹۶ درصد و یک درصد پایین‌تر از میانگین استانی است.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد از ایستگاه‌های دیجیتال موجود استان در منطقه جنوب استان اردبیل واقع است، گفت: کوهستانی و صعب‌العبور بودن مناطق روستایی جنوب استان موجب شده تا در حال حاضر از مجموع ۱۸۰ فرستنده تقویت کننده امواج دیجیتال شبکه‌های مختلف صدا و سیما ۵۸ ایستگاه شامل ۳۵ درصد از مجموع ایستگاه‌های استان در مناطق روستایی و شهری شهرستان خلخال و ۳۰ ایستگاه نیز شامل ۱۵ درصد در مناطق مختلف شهرستان کوثر نصب و راه‌اندازی شود.

مدیرکل صدا وسیمای استان اردبیل بیان‌کرد: برای پوشش کامل برنامه‌های دیجیتال صدا و سیما در مناطق روستایی باقیمانده خلخال نصب و راه‌اندازی چند ایستگاه جدید تقویت کننده امواج دیجیتال نیاز است.

در این مراسم فرستنده تلویزیونی دیجیتال روستای هریس شهرستان کوثر که به نام شهید مدافع حرم شهید بابک نوری هریس نامگذاری شده است، به بهره‌برداری رسید.

برای راه‌اندازی فرستنده تلویزیونی دیجیتال روستای هریس شهرستان کوثر بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار با مشارکت مالی و اعتباری صدا و سیمای مرکز اردبیل و فرمانداری کوثر هزینه شده و با بهره‌برداری از این فرستنده‌ها ۱۰۰ خانوار این روستا از برنامه‌های شبکه‌های دیجیتال بهره‌مند شدند.

ارسال نظرات