رئیس بسیج مداحان کشور خبر داد:

فعالیت 320کانون بسیج مداحان در کشور

یوسف ارجونی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: 320 کانون بسیج مداحان در سطح کشور فعال است.
کد خبر: ۹۲۸۲۳۱۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در سفر به شهرکرد با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری دیدار و گفتگو کرد.

یوسف ارجونی در این دیدار با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان بسیج مداحان از سال 89 در کشور اظهار کرد:  در طول این مدت بیش از 40 هزار مداح بسیجی در کشور شناسایی و ساماندهی شده و در حال حاضر 320 کانون بسیج مداحان در سطح کشور ایجاد شده، که از این تعداد 8کانون در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

ارجونی، افزود: در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از امنیت کشور، 879 شهید مداح تقدیم انقلاب اسلامی شده است، که با برنامه ریزی انجام شده از دو ماه پیش، به امید خداوند در سال 1400 کنگره ملی شهدای مداح در سطح کشور برگزار می شود.

وی از برگزاری اجلاسیه های استانی برای استقبال از کنگره کشوری بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مداح خبر داد و گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان هایی است که بیشترین مداح شهید کشور را دارد .

ارجونی خاطرنشان کرد: برای انتشار تقریباً 70 عنوان کتاب در حوزه های مختلف دعاخوانی، نوحه خوانی، مقتل خوانی برنامه ریزی شده و تقریبا 420 گروه هم خوانی و مدیحه سرایی اهل سنت در کشور شناسایی کرده ایم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای قشر مداحان بسیجی کشور، از تلاش برای این موضوع خبر داد.

مسئول بسیج مداحان استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد این سازمان در شهرستان های مختلف ارائه داد و گفت: ضمن شناسایی مداحان در شهرستان های مختلف، جلسات هم افزایی برای کاهش موازی کاری ها، مرتب انجام می شود.

حجت الله کیانی افزود: اعزام مداحان بسیجی به دوره های تربیت مربی، برگزاری دوره های مقدماتی و تخصصی نوگلان حسینی و زینبی ویژه کودکان 7تا 13 سال و 13 تا 17 سال، دیدار با خانواده معظم شهدای مداح استان، که حدود 90 شهید مداح در چهارمحال و بختیاری تاکنون شناسایی کرده ایم، تدوین و تهیه جلد اول کتاب "نوای عرشیان" با موضوع بیان خاطرات و زندگینامه  46تن از شهدای مداح استان، تشکیل و راه اندازی 8 گروه جهادی در هیئت های مذهبی که در مقابله با ویروس منحوس کرونا و جمع آوری کمک های مؤمنانه نیز خوش درخشیدند، بخشی از اقدامات بسیج مداحان در استان چهارمحال و بختیاری است.

گفتنی ا ست؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این دیدار به تشریح اهمیت نقش مداحان در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی اقشار مختلف مردم پرداخت.

ارسال نظرات