به همت معاونت بررسی و گفتمان‌سازی بسیج اساتید کشور؛

هفتمین شماره نشریه بصائر علمی منتشر شد

هفتمین شماره نشریه "بصائر علمی " ویژه اساتید شبکه ملی قدرت نرم، هفته سوم شهریورماه ۹۹ منتشر شد.
کد خبر: ۹۲۸۲۵۰۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، هفتمین شماره نشریه بصائر علمی ویژه اساتید شبکه ملی قدرت نرم و به همت معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور و با تمرکز و تاکید بر مباحث  علمی، تحقیقی و پژوهشی، هفته سوم شهریورماه ۹۹ منتشر شد.

گفتنی است، نشریه علمی بصائر به صورت موضوعی منتشر می‌شود؛ یعنی هر شماره آن به موضوعی خاص در حوزه علم، تحقیق و پژوهش اختصاص دارد.

هفتمین شماره نشریه بصائر علمی منتشر شد

در هفتمین شماره این نشریه علمی، مقاله‌ای با عنوان « انسان‌شناسی و تاثیر آن بر تربیت اسلامی» آورده شده که به قلم «دکتر حسین عبداللهی‌فر» معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید نگاشته شده است.

در بخشی از این نوشتار چنین  آمده است:

در جوامع دینی و مذهبی حاکم اسلامی نه تنها به نیاز های مادی و معنوی انسان ها توجه دارد بلکه در حکومت ولایی اداره جامعه تدبیر امور روزانه تعریف نشده است. آنچه در این جوامع جایگزین تدبیر گردیده هدایت عامه می باشد که هدفش پرورش و تربیت انسان کامل است انسانی که با عقل و دین خواسته ای جز تحصیل سعادت اخروی و استکمال نفس دنبال نمی کند.

رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمایشات مبسوطی دارند که در بخشی از آن آمده است:

«معنای هدایت مردم این است كه بر اثر تعلیم و تربیت درست و راهنمایی مردم به سرچشمه های فضیلت، كاری بشود كه خواست مردم در جهت فضایل اخلاقی باشد و هوسهای فاسد كننده یی كه گاهی به نام آرا و خواست مردم مطرح می گردد. از افق انتخاب مردم دور شود. امروز شما ملاحظه می كنید در بسیاری از دمكراسیهای غربی، زشت ترین انحرافات - انحرافات جنسی و امثال آن - به عنوان این كه خواست مردم است، صبغه قانونی پیدا می كند و رسمی می شود و به اشاعه آن كمك می گردد، این غیبت عنصر معنوی و هدایت ایمانی را نشان می دهد.»

وجه تمایز عمده در نظام های لیبرال دموکراسی غرب که با پوشش دموکراسی منافع اقلیت تامین می گردد با نظام های مردم سالاری دینی که قوانین الهی حاکم است در همین اهداف و شیوه ها نهفته است. چنانچه رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمایشات خود بدین مهم اشاره نموده و می فرمایند: «در نظام اسلامی - یعنی مردم سالاری دینی - مردم انتخاب می كنند، تصمیم می‌گیرند و سرنوشت اداره كشور را به وسیله منتخبان خودشان در اختیار دارند، اما این خواست و انتخاب و اراده در سایه هدایت الهی، هرگز به بیرون جاده صلاح و فلاح راه نمی برد و از صراط مستقیم خارج نمی شود، نكته اصلی در مردم سالاری دینی این است، این هدیه انقلاب اسلامی به ملت ایران است، این تجربه جدید و جوانی است، اما تجربه قابل تامل و پیگیری و قابل تقلیدی است برای همه كسانی كه دلشان برای فضیلت‌ها و جامعه پاك و پاكیزه انسانی می تپد و از جرایم و رذایل اخلاقی و رواج زشتیهای خلقیات بشری رنج می برند.».....

متن کامل نشریه بصائر علمی -شماره 7

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار