سعید زعفری هشجین
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل :
پل قدس یک پروژه زیرساختی است و با تامین اعتباری که انجام شده، پیشرفت فیزیکی آن باید برای عموم ملموس باشد.
کد خبر: ۹۲۸۲۶۴۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

پیشرفت پل قدس باید برای مردم ملموس باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فرزاد قلندری صبح امروز در جریان بازدید از پروژه پل قدس اردبیل اظهار کرد: با تزریق منابع مالی که با پیگیری استاندار اردبیل و با نظر مساعد رییس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده است، مردم انتظار دارند پیشرفت پروژه شدت قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تامین و تهیه مصالح مورد نیاز، مبلغ ۳۶ میلیارد تومان دیگر نیاز است، افزود: مجموعه استانداری اردبیل آمادگی انجام هر اقدامی برای به سرانجام رسیدن این پروژه را دارد.

برنامه زمان‌بندی در کارگاه نصب شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: شهرداری و پیمانکار باید برای هر روز این پروژه برنامه مشخص داشته باشند و مشاور پروژه نیز یک برنامه زمان‌بندی در کارگاه نصب کند و روند اجرای پروژه، وضعیت موجود و پیشرفت فیزیکی جبهه‌های مختلف را مشخص کند.

وی ادامه داد: این پروژه تنها پروژه شهرداری نیست؛ بلکه تمام دستگاه‌های متولی با محوریت فرمانداری باید در اجرا و تکمیل آن اهتمام داشته باشند.

قلندری تأکید کرد: تمام دستگاه‌های متولی اجرای این پروژه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی تشریح کرد: برنامه‌ریزی در اجرای پل قدس به‌صورت علمی و فنی باشد و این پروژه نیاز به هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی دارد و همه ما جهت گشایش ترافیکی باید با افزایش نیروی کاری و دستگاه‌های سبک و سنگین، نهایت توان خود را قبل شروع بارش برف به کار گیریم؛ چرا که همه ما مالک فرایند این پروژه هستیم و انجام این کار تنها از توان شهرداری خارج است.

بیش از ۸۵ درصد مصالح تأمین شده است

شهردار اردبیل نیز اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که استاندار اردبیل انجام داده و تامین منابع مالی دولتی بیش از ۸۵ درصد مصالح مورد نیاز تامین شده و در صورت پرداخت ۳۶ میلیارد تومان دیگر ۱۵درصد مابقی هم تامین می‌شود.

حمید لطف‌اللهیان افزود: تلاش‌ می‌کنیم تا پایان سال ۹۹ این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: هیچ انسداد ترافیکی در اجرای انجام پروژه اتفاق نمی‌افتد و طبق نظر بخش فنی، تمهیدات زمستانی اعم از پشم شیشه و بخاری‌ها تهیه شده است.

انتقال تیرهای اصلی پروژه به اردبیل تا پایان مهرماه

شهردار اردبیل با بیان اینکه بیش از یک‌صد نفر در این کارگاه فعال هستند، تشریح کرد: یک هزار و ۵۰۰ مکعب بتن‌ریزی در هفته جاری انجام می‌شود و تا پایان مهرماه کل تیرهای اصلی فلزی در تهران جوشکاری شده و به اردبیل انتقال خواهد یافت.

لطف اللهیان اظهار داشت: فعالیت در فاز های a.b.c شدت گرفته و تنها فاز c پروژه در زمستان اجرا می‌شود که بدون پایه ۵۰ متر دهنه دارد و سخت‌ترین قسمت است.

وی گفت: انسدادی که اتفاق افتاده در مرحله آزمایش است و تا دو هفته دیگر مشکل حل می‌شود.

ارسال نظرات