خبرهای داغ:
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر آمادگی کامل نیرو‌های نظامی برای حفظ و حراست از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور بیگانگان در مناقشه قره باغ نگران‌کننده هست.
کد خبر: ۹۲۸۳۵۶۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، شهریار حیدری اظهار داشت: در بازدید میدانی از محل مناقشه قره باغ مشاهده شد تعدادی گلوله سرگردان به خاک ایران اصابت کرده است تصمیم ما بر این است که سفرای دو کشور احضار و تذکر داده شود.

وی ادامه داد: دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان همسایه ما هستند و ما دو طرف رو به برطرف کردن و حل مناقشه دعوت می‌کنیم.

حیدری با تاکید بر آمادگی کامل نیرو‌های نظامی برای حفظ و حراست از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور بیگانگان در مناقشه قره باغ نگران‌کننده هست.

حیدری افزود: شهر‌های مرزی توسط نیرو‌های مرزی و نهاد‌های امنیتی حفاظت می‌شود، اما گلوله‌های و خمپاره‌های سرگردانی به خاک کشورمان اصابت می‌شود که قابل قبول نیست.

فرماندار خداآفرین هم گفت: در پی شدت شدت گرفتن مجدد تبادل آتش بین نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان‎ تعداد گلوله‌های برخورد کرده به اراضی این شهرستان افزایش یافته است. علی امیری راد افزود: در روز نهم درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ظهر امروز بیش از 10 گلوله جنگی دیگر به اطراف روستا‌های شرفه، محمدصالحلو و همراهلو و قلی بگلو در بخش گرمادوز اصابت کرد.

وی با اعلام اینکه این گلوله‌ها به علت برخورد در مناطق غیر مسکونی خساراتی در پی نداشت از تجمع و حضور مردم برای تماشای جنگ در این منطقه ابراز نگرانی کرد و از مردم خواست از تجمع و تردد غیر ضروری در کناره‌های ارس خودداری کنند. شهرستان مرزی خداآفرین در حاشیه رودخانه ارس و در ضلع جنوبی جبهه جنگ قره باغ بین ارتش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان واقع شده است.

روز یکشنبه ششم مهرماه امسال درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز‌های مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیرو‌های ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغاز کننده حمله دانست.

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز از مرز‌های خداآفرین بازدید و روند تحولات قره باغ را بررسی کردند.

ارسال نظرات