به همت مسجد امام حسن(ع) سرخه

امام سجاد(ع) بزرگ مبلغ قیام عاشورا بود

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) سرخه گفت: امام سجاد، بزرگ مبلغ قیام عاشورا با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بخشد
کد خبر: ۹۲۸۴۰۰۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ حجت الاسلام و المسلمین غایبی در ویژه برنامه اربعین حسینی در جمع عزاداران مسجد امام حسن مجتبی(ع) با محوریت حق دو برادر مسلمان در جامعه دینی از دیدگاه امام سجاد(ع) اظهار داشت: حق برادرت این است که بدانی او به منزله ی دست توست که با آن کار می کنی، و پشتیبان و تکیه گاهی است که به آن پناه می بری، و مایه ی عزت توست که به آن اعتماد می ورزی، و نیرو و توان توست که با آن یورش می کنی، او را وسیله نافرمانی خدا به کار مگیر، و او را ابزار ظلم و ستم برای آفریدگان خدا به کار مبند، و از کمک کردن به او خودداری مکن، و در برابر دشمن، او را یار باش، و فاصله ای میان او و شیطانش باش، و در پند دهی به او کوتاهی مکن، و برای خوشنودی خدا به او روی کن، و اگر فرمانبر خدا شد و از فرمان او به خوبی استقبال کرد، وگرنه باید خدا نزد تو مقدم و از او گرامی تر باشد.

وی تصریح کرد: در مورد برادر مسلمانت، هرچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند، از خشم نسبت به برادرت بپرهیز، با جان، مال و زبانت برای برادرت خرج کن.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) سرخه افزود: همچنین امام سجاد(ع) فرمودند: آینه و دیده بان جامع برادرت باش، با گرسنه بودن او؛ تو سیر نباشی (مواسات)، با تشنه بودن برادرت، تو سیراب نباشی و با برهنه بودن او لباس نپوشی.

غایبی در ادامه اضاافه کرد: از آنجا که شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش از منظر عمومی، آثار ویرانگری برای حکومت بنی امیه داشت و مشروعیت آن را زیر سؤال برده بود و نیز برای اینکه این تراژدی غم بار به دست فراموشی سپرده نشود، امام چهارم با گریه بر شهیدان نینوا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره جانبازی آنان اهداف شهیدان کربلا را دنبال می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ مبلغ قیام عاشورا، حضرت امام سجاد ـ علیه السلام ـ با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بخشد. اینک بعد از گذشت پانزده قرن همچنان این قیام، پرشکوه و جاودانه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار