معرفی شخصیت حضرت زینب(س) وظیفه ماست

فرمانده پایگاه خواهران حضرت فاطمه(س) سرخه گفت: معرفی ویژگی های شخصیتی حضرت زینب کبری(س) و رسالت های او از وظایف مهم افسران جنگ نرم است.
کد خبر: ۹۲۸۳۸۰۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

زهرا ادهم همزمان با اربعین حسینی و سخنرانی غرّای حضرت زینب(س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: اولین نقشی که حضرت زینب(س) ایفا کرد، یاری کردن امام زمانش بود. حضرت زینب(س) از امام زمانش پرستاری کرد و در تمام مجالس یزیدیان امام زمانش را یاری داد.

وی تصریح کرد: در دین، زنان هم مسؤول هستند. یک زن با تربیت فرزند، با صبر در مقابل مشکلات و با یاری کردن امام زمانش می‌تواند مبلغ دین باشد.

فرمانده پایگاه خواهران حضرت فاطمه(س) سرخه افزود: ما از طریق خواندن، گفتن، بازنشر ویژگی ها و رسالت های حضرت زینب سلام الله علیها در فضای مجازی می توانیم با تقویت اراده، اخلاص و الگوگیری از اهل بیت(ع) در راه خدا مبلغ دین باشیم و زینبی بودن را در زندگی عملی نماییم.

ادهم با بیان اینکه یکی از کارهایی که به عنوان افسران جنگ نرم، می توان انجام داد؛ معرفی ویژگی های شخصیتی حضرت زینب کبری(س) و رسالت های او در فضای مجازی برای کاربران است؛ اذعان داشت: قطعا جامعه اسلامی می‌تواند با الگوبرداری از خصوصیات زندگی حضرت زینب (س) و فراگیری این آموزه‌ها، راه زندگی درست را یافته و مسیر سعادت در دنیا وآخرت کسب کند و با مدد از آن به رستگاری برسد.

وی تاکید کرد: اربعین دارای محتوایی آموزنده و یادآور خاطره ای حیات بخش و با قداست است. پس به خوبی می توان چنین نتیجه گیری کرد که اربعین امام حسین(ع) مانند بقیه مراسم ها و سنت های مذهبی، همگی دارای محتوای حقیقی و پیام آموزنده و مشتمل بر رمز و راز قابل توجیه و تصدیق و شایسته پیروی همه جوامع و طوایف بشری است.

فرمانده پایگاه خواهران حضرت فاطمه(س) سرخه خاطرنشان کرد: در بخشی از زیارت اربعین درباره هدف امام حسین (ع ) از این نهضت آمده است: «خدایا، امام حسین(ع ) همه چیزش را برای نجات بندگانت از نابخردی و سرگشتگی و ضلالت در راه تو داده، در حالی که مشتی فریب خورده، که انسانیت خود را به دنیای پست فروخته اند، بر ضد وی شوریده، آن حضرت را به شهادت رساندند.»

ادهم در خاتمه گفت: افراد باید با مطالعه و تحقیق در سخنان و سیره اهل بیت مخصوصا امام حسین(ع) بصیرت خود را بیافزایند و با بصیرت خود راه درست را تشخیص دهند و با استعانت از قرآن و اهل بیت راه درست را به افراد دیگر نشان دهند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار