معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل : تهیه مستندات برای ثبت ملی عنبران به عنوان شهر ملی گلیم در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۲۸۴۳۵۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷

عنبران به عنوان شهر گلیم ثبت ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، ناصر محمودی ‌در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: در راستای حمایت‌های همه‌جانبه از آثار تاریخی و ملی استان اردبیل باید برنامه‌های مناسبی تدوین شود تا بتوانیم برای توسعه استان اقدامات مناسب و اساسی را به شکل مناسب و اساسی محقق کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در حوزه صنایع دستی گلیم 6000 بافنده در حال فعالیت هستند که بیشتر مربوط به شهرستان‌های نمین و عنبران است و در این زمینه مناطق روستایی بیشتر علاقه به فعالیت در این حوزه را دارند که به همین منظور تهیه مستندات برای ثبت ملی عنبران به عنوان شهر ملی گلیم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: تأمین زیرساخت‌های لازم در این شهرستان یکی از اقدامات اساسی است که مورد توجه واقع شده و ساختمان نمایشگاه صنایع دستی یک ظرفیت مهم و اساسی برای این شهرستان محسوب می‌شود.

اجرای طرح‌های گردشگری در نیر و سرعین مطلوب است

نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در ادامه با بیان این که اجرای طرح‌های جهش تولید در شهرستان‌های نیر و سرعین مطلوب و قابل قبول است اظهار کرد: در این زمینه به دنبال پویایی گردشگری در این شهرستان‌ها و اشتغ‌زایی پایدار هستیم.

وی اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تلاش برای رفع مشکلات موجود در این زمینه اولویت اساسی است و در این زمینه تصویب طرح جامع گردشگری منطقه بولاغلار بعد از 15 سال محقق شده است که بدون شک تحول اساسی در منطقه ایجاد می‌کند.

فلاحی ادامه  د: به دنبال ایجاد منافع اقتصادی برای سرمایه‌گذاران در استانی همانند اردبیل هستیم که دارای ظرفیت‌های بالقوه گردشگری است و در این زمینه تلاش همه‌جانبه مسئولین و مردم مبنای کار قرار گرفته است.

ارسال نظرات