خبرهای داغ:
فرماندار بهار با تأکید بر هوشیارسازی مردم از وضعیت وخیم کرونا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها گفت: تعدادی از افراد با توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی باعث شده‌اند هر روزه تعداد زیادی به این ویروس مبتلا شوند.
کد خبر: ۹۲۸۴۳۶۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷

لزوم هوشیارسازی و آگاهی‌بخشی به مردم از وضعیت وخیم کرونابه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، احسان قنبری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به اوج بیماری منحوس کرونا و شروع پیک سوم این بیماری هر روزه تعداد بیماران کرونا در سطح استان و شهرستان رو به افزایش است و بیمارستان‌ها دیگر جایی برای بستری بیماران ندارند و کادر درمان بی‌وقفه در طی این ۸ ماه در تلاش هستند.

وی با تأکید بر هوشیار کردن مردم از وضعیت وخیم کرونا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها افزود: تعدادی از افراد با توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی باعث شده‌اند که هر روزه تعداد زیادی از افراد به این ویروس مبتلا شوند و امروز بیشتر از هر زمان دیگر باید از ظرفیت رسانه‌های شهرستان و فضای مجازی استفاده کنیم تا بتوانیم با آگاهی‌بخشی به مردم از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

فرماندار بهار با اشاره به اینکه تعطیلی بلند مدت اصناف برای جلوگیری از شیوع ویروس امکان ندارد، گفت: رعایت حقوق ارباب رجوع همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید صورت گیرد و در برخی از اصناف با خدمات غیر حضوری و دور کاری باید به کارهای ارباب رجوع رسیدگی شود و در همین راستا تعداد اکیپ‌های بازرسی‌ها از اصناف چند برابر شده تا با رعایت پروتکل‌ها از شیوع بیماری جلوگیری شود .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار نیز در ادامه با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تشریح وضعیت کنونی شهرستان پرداخت و اظهار داشت: کرونا در سطح بین المللی شرایطی را ایجاد کرده که فقط با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به عموم می‌توانیم آن را کنترل کنیم.

به‌نشان افزود: باید از تجمعات غیر ضروری پرهیز شود و سبک زندگی خود را متناسب با آن تغییر دهیم، در ابتدا ماسک توصیه نمی‌شد، اما الان یافته‌ها نشان می‌دهد که ماسک در پیشگیری از بیماری بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: با آگاه‌سازی عمومی از رسانه‌های مختلف مبنی بر عدم تجمعات غیر ضروری، مراقبت‌های فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و یافتن درمان قطعی بیماری به امید خدا این بیماری ریشه‌کن خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات