خبرهای داغ:
استاندار همدان گفت: دیروز آمار ۷۰۰ بستری را در استان اعلام کردند که این زنگ خطری است و در همدان، ملایر و نهاوند شرایط ویژه است و باید شورای تامین را تشکیل دهید و آماده باش اعلام کنید.  
کد خبر: ۹۲۸۴۰۴۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵

به صدا درآمدن زنگ خطر کرونا در استان همدان/ همدان، ملایر و نهاوند در شرایط ویژه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید سعید شاهرخی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درگیر شدن مردم با بیماری در حال حاضر شدیدتر از نوروز است، اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن زمان ۸۰ تا ۹۰ درصد بود.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۶۰ درصد کاهش یافته است، گفت: مردم باید با حساسیت و جدیت بیشتر به رعایت این پروتکل‌های پایبند باشند.

استاندار همدان اظهار داشت: در شرایط کنونی هشت ماه است همه ظرفیت کادر بهداشت و درمان به کار گرفته شده است و اکنون درصدی از جمعیت را می‌توانیم پاسخگو باشیم و باید ورودی به بیمارستان‌ها را کنترل کنیم.

وی تاکید کرد: باید کاری کرد تا نیازی به بستری شدن نباشد تا بیمارستان‌ها پاسخگوی شهروندان باشد چراکه کرونا با شدت وجود دارد و آنچه مانع می شود سلامت مردم حفظ شود رعایت پروتکل های بهداشتی است.

شاهرخی افزود: باید پاسخگوی خدمات درمانی باشیم و اگر این روند ادامه یابد حتی اگر ظرفیت بیمارستان ۱۰ برابر شود فایده‌ای ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور اجتماعی کردن امر پیشگیری و مقابله اگر ما ورودی بیماران به بیمارستان را کنترل نکنیم کادر بهداشت و درمان ناتوان خواهد شد.

استاندار همدان گفت: با همکاری فعالان رسانه، صدا و سیما و فضای مجازی باید پویشی راه‌اندازی شود تا مردم خود را در امر پیشگیری سهیم بدانند.

وی اظهار داشت: مردم باید حافظ سلامت باشند تا کار به مراکز درمانی کشیده نشود و اگر مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند می‌توانیم اولین استان باشیم و جشن را برگزار کنیم.

شاهرخی ادامه داد: اگر مردم از ماسک استفاده نکنند و در اجتماعات حضور یابند شاهد اتفاقاتی غیر قابل کنترل خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه افرادی با هر هدفی متولی اجتماعات شوند مجرم هستند و به دستگاه قضا معرفی می‌شوند، گفت: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با جان مردم بازی و در اجتماعات شرکت کنند.

استاندار همدان ادامه داد: برای فعالیت اقتصادی و آموزشی پروتکل داریم چراکه نمی‌توانیم واحدها را تعطیل کنیم و واحدها باید با رعایت پروتکل‌ها فعالیت خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: باید محدودیت‌ها برای حفاظت از جان مردم اعمال شود همه مردم، مسئولان و ادارات موظف به اجرای محدودیت‌ها هستند.

شاهرخی با بیان اینکه تیم‌های بازرسی نظارت عالی استانی خواهیم داشت و فرمانداران به اعزام تیم‌های بازرسی با شدت اقدام کنند، افزود: اگر امر پیشگیری را اجتماعی نکنیم و همه همکاری نکنند تعداد ورودی بیمارستان‌ها و مرگ و میر افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: امروز در کنار پرداختن به معیشت حفظ سلامت مردم در اولویت است و همه امکانات باید در اجتماعی کردن امر پیشگیری به کار گرفته شود.

استاندار همدان گفت: ارزیابی از عملکرد فرمانداران بر اساس رعایت پروتکل‌ها است و فرمانداران و استانی موفق است که در این زمینه اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید مردم را متقاعد کرد که سلامت شما در گرو رعایت پروتکل‌ها است، افزود: همه مرخصی‌ها و ماموریت‌های مدیران باید لغو شود.

شاهرخی ادامه داد: دیروز آمار ۷۰۰ بستری را در استان اعلام کردند که این زنگ خطری است و در همدان، ملایر و نهاوند شرایط ویژه است و باید شورای تامین را تشکیل دهید و آماده باش اعلام کنید.

وی تاکید کرد: پاشنه آشیل اجتماعی کردن پروتکل‌های بهداشتی و موفقیت این طرح رسانه هستند و باید در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات