مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: آسفالت معابر 25 روستا از محل اعتبارات قیر یارانه ای با اعتبار 160هزار میلیون ریال و تخصیص 68هزار میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی 69 درصد در حال انجام است.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۴۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛رضا خواجه ای اظهار کرد: در سال جاری و تاکنون  هفتاد و نه هزار متر مربع از معابر 18 روستای استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آسفالت شده و مابقی نیز در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان برداشته شده‌است.

 

وی جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاها دانست و گفت: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان طبق سرشماری سال 95 طرح هادی برای 705 روستا تهیه شده است. 

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد: میانگین  تهیه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار در سطح کشور 2/96  درصد و در استان زنجان 8/99درصد  است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 

خواجه ای با بیان اینکه، مبلغ اعتبار مصوب جهت تهیه طرح هادی و بازنگری در سال جاری  از منابع ملی  5065میلیون ریال  برای 14روستا  می باشد، تصریح کرد: تعداد  اجرا ی طرح هادی در روستاهای بالای  20 خانوار ، 400 روستا می باشد.

 

وی با بیان اینکه،باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت  توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنین روستاها فراهم نمود تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند، افزود: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می روند.

 

خواجه ای یادآور شد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه ای در عمران و آبادی از قببل خدمات زیربنایی، اجرای طرح های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی می باشند، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

ارسال نظرات