مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: احداث 2 هزار واحد مسکونی محرومین در زنجان در کمتر از یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۸۳۱۴۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به اینکه، توجه ویژه و محوری به مناطق روستایی و ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار در روستا‌ها از جمله اولویت‌های اساسی است که با برنامه‌ریزی و اختصاص تسهیلات و امکانات لازم خاصه در راستای تحقق مهاجرت معکوس به کانون‌های تولید و اعتلای معیشت و اقتصاد روستاییان صورت گرفته است، اظهار کرد: در این راستا بنیاد مسکن به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به ویژه با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نقش به سزایی در امر توسعه همه جانبه روستا‌ها داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بنیاد مسکن نهادی است که همواره در ارائه خدمات به روستاییان پیشگام بوده و توانسته خدمات ویژه‌ای انجام دهد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه، طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستاییان ارائه شده که موجب شده، پایداری فضا‌های روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد.

وی ادامه داد: این بنیاد از بدو تاسیس همواره در راستای عمران و آبادانی و توسعه روستا‌ها منشاء خدمات فراوانی بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، مقاوم‌سازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی با اعطای تسهیلات کم بهره و نظارت بر ساخت و ساز‌های روستایی با تشکیل نظام فنی روستایی، سنددار کردن واحد‌های مسکونی روستایی، شناسایی تهیه طرح و بهسازی روستا‌های هدف گردشگری و احیای بافت‌های با ارزش روستایی و... اشاره کرد.

خواجه‌ای تاکید کرد: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستاییان است، که باید همه جانبه، مستمر و تحول آفرین باشد که برای تحقق این امر ایجاد زمینه مشارکت همه جانبه، همکاری و همدلی بین همه اهالی روستا امری ضروری بوده و مسؤولان نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، رفاه و آسایش را برای روستاییان به ارمغان آورند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستاست، بنیاد مسکن نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره در راستای هم‌سویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستا‌ها تلاش کرده و بهره‌گیری بهینه از منابع ملی و استانی را در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: در روستا‌هایی که زمینه مشارکت همه جانبه، همکاری و همدلی بین همه اهالی روستا وجود داشته است، مردم توانسته اند تغییرات اساسی در روستا ایجاد کنند، زیرا مشارکت و همدلی همراه با صفا، صمیمیت، وحدت و انسجام به وجود می‌آورد و در این راستا است که مردم با دلسوزی و شناخت برای رفع مشکلات روستای خود اقدام می‌کنند و انگیزه در بین مسئولان نیز برای ارائه خدمات بیشتر فراهم می‌شود.

خواجه‌ای به اجرای طرح هادی در سطح روستا‌ها اشاره کرد و گفت: از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان طرح هادی برای ۷۰۴ روستا تهیه و در ۴۰۰ روستای استان نیز اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۶.۲ و در استان ۵۶.۳ درصد است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: مبلغ اعتبار مصوب برای تهیه طرح هادی و بازنگری در سال‌جاری از منابع ملی ۵ هزار و ۶۵ میلیون ریال برای ۱۴ روستا است.

خواجه‌ای گفت: برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومین در استان زنجان،۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته که ۶۰ میلیارد تومان آن بلاعوض است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برای ساخت واحد‌های مسکونی محرومین هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود، افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: روند احداث این پروژه را طبق برنامه پیش خواهیم برد و در کمتر از یک سال این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

خواجه‌ای همچنین به احداث و تعمیر ۲ هزار و ۹۵۸ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده ناشی از حوادث سال ۱۳۹۸ با اعتباری بالغ بر ۹۴۳ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۰۸ فقره تسهیلات احداثی و یک هزار و ۴۵۰ فقره تسهیلات تعمیری به متقاضیان از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: همچنین ۲۰۳ هزار ۴۸۰ کیسه سیمان اهدایی مقام معظم رهبری و ۳۳۴ هزار و ۷۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بازسازی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
ارسال نظرات