مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان 56.3 درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۹۲۸۶۲۲۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاربسیج زنجان با بیان اینکه، در سال‌جاری 81 پروژه طرح‌ هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بیش از 153 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: در این راستا 73 پروژه طرح هادی روستایی به اتمام رسیده و هشت پروژه نیز در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه، طرح‌های هادی روستایی از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران روستاها تهیه و اجرا می‌شوند، تصریح کرد: طرح هادی، بافت موجود روستا را به‌دقت زیر ذره‌بین می‌برد و اصلاح و ساماندهی آن را در دستور کار قرار می‌دهد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با تاکید بر اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، خاطر نشان کرد: طرح هادی روستایی از جمله طرح‌های عمرانی است که جزو مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاه‌های روستایی نیز به شمار می‌آید.

 

وی تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند، بنابراین تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

 

خواجه‌ای با بیان اینکه، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 56.3 و در سطح کشور 46.2 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، افزود: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار، 400 روستا است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان یادآور شد: با توجه به اتمام افق 10 ساله، طرح هادی برای 265 روستا بازنگری شده است و هم اکنون نیز تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری 195 روستا است.

 

وی تاکید کرد: هم‌اکنون تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه‌های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال نظرات