مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: اغلب معتادان بهبودیافته به علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی مجدد به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.
کد خبر: ۹۲۸۴۸۳۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

عدم حمایت اجتماعی از معتادان بهبود یافته بیم بازگشت آنان به چرخه اعتیاد را افزایش می‌دهدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین عسگری در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر یکی از چالش‌های اساسی است که موجب ناهنجاری‌های گسترده اجتماعی شده و بار مالی، بهداشتی و اقتصادی زیادی را بر پیکره جامعه وارد می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه فرد معتاد به تنها به خود آسیب می‌زند بلکه موجب بسیاری از مسائل اجتماعی می‌شود، ادامه داد: سوء مصرف مواد مخدر منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی و افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها شده و به دنبال آن بی‌سامانی خانواده‌ها، طلاق، خودکشی، فقر و سایر آسیب‌های دیگر منجر می‌شود.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: توجه به معتادان بهبود یافته و باز اجتماعی کردن آنان امری مهم است و بررسی‌ها حاکی از آن است که اغلب بهبودیافتگان به علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی مجدد به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

وی اضافه کرد: اجرای آئین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان موضوع ماده 16 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر و توجه به اشتغال پایدار معتادان بهبود یافته از تکرار آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد و طلاق پیشگیری خواهد کرد و تا وقتی از حمایت اجتماعی از ناحیه جامعه و نیز دستگاه‌های متولی نباشد امیدی به رهایی معتادان بهبود یافته از اعتیاد نخواهد بود لذا تعامل و همکاری بین دستگاهی در اجرای آئین نامه مذکور الزامی است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات