امروز یکی از دغدغه های مردم روستای انجدان قربانی شدن هویت و جایگاه فرهنگی و تاریخی این روستا بوده که با بی تدبیری برخی از مسئولین به جولانگاه برخی افراد با مقاصد ضدفرهنگی و دینی در آن منطقه تبدیل شده است
کد خبر: ۹۲۸۵۰۸۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  قرار دادن روستای تاریخی و مذهبی انجدان اراک در فهرست روستاهای گردشگری نیازمند ایجاد و آماده کردن زیرساخت در بخش های مختلف به ویژه فرهنگی بوده که بعد از سال ها گذشت از این موضوع شاهد ولنگاری فرهنگی و نبود برنامه های متناسب در این روستا هستیم.

امروز شنیدن دغدغه های مردم و اهالی روستای انجندان تکلیف واجب برای مسئولین است که اهالی همواره اذعان داشته اند مسئولین به بهانه جذب گردشگر فرهنگ و اصالت اسلامی، ایرانی این روستا را از بین می برند.

یقینا اگر متولیان این امر در روستای انجدان به دنبال اهداف واقعی انقلاب اسلامی هستند  می بایست با یک برنامه ریزی درست و صحیح و با واگذاری این موضوع مهم به اشخاص واجد صلاحیت زمینه سازی اعتلای اهداف و چشم اندازی های تعیینی می بودند

داشتن نگاه مادی و کسب منافع برای برخی افراد  و درمقابل رها کردن وضعیت فرهنگی روستاهای هدف به ویژه روستایی همچون انجدان داشته های معنوی و ارزشمند که هویت این روستاها محسوب می شود را به نابودی می کشاند.

بی‌توجهی به مسائل شرعی و عرف جامعه،، برگزاری برنامه‌های مختلف و مختلط و از همه مهم‌تر، آزادی‌های بی‌قید و شرط در نوع پوشش و رفتار‌های هنجارشکن در فضای عمومی روستا که بهره برداری از آن برای عموم تعریف شده است، از جمله روز های بد و وخیم روستایی چون انجدان است.

سیاست گردشگری و توریستی با نگاه غلط گونه برخی از عناصر واداده  که زمینه انحطاط و نابودی هویت اسلامی جامعه را به همراه داشته باشد پذیرفته نیست و باید منتظر عواقب بدتر در این خصوص بود

رهبرمعظم انقلاب مکرر درباره ولنگاری فرهنگی به دست اندرکاران و متولیان هشدار دادند و بعد از گذشتن از خط قرمز های شخصا هشدار می دادند که قبل از به وجود آمدن بحران فرهنگی و از بین رفتن امنیت روانی مردم، که بزرگ‌ترین تهدید برای جامعه به شمار می‌رود، ورود پیدا کرده و علاج قبل از واقعه کنند.

حال زنگ خطر ولنگاری فرهنگی امروز در روستای تاریخی و انقلابی انجدان که هویتی مذهبی به همراه داشته است شنیده می شود و از مسئولان ذی ربط و دستگاه قضایی همچون گذشته انتظار می رود نسبت به این قسم از مشکلات و دغدغه های مردم ورود کرده و اقدام انقلابی داشته باشند.

روستای انجدان  در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد غارهای کوچک و بزرگ فراوانی در نزدیکی آن وجود دارد.  این روستا در ۶۴ کیلومتری شمال خمین، ۳۷ کیلومتری شرق اراک و با همین فاصله از غرب محلات قرار گرفته‌است.

انجدان، از روستاهای قدیم اراک و مرکز تجدید حیات فرهنگی و تبلیغی و جایگاه امامان اسماعیلی نزاری پس از سقوط الموت بوده‌است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات