پژوهشگر اهری خمیر بازی ارگانیک اختراع کرد

عضو پژوهش سرای خیام اهر موفق به ثبت اختراع خمیر بازی ارگانیک در اداره ثبت اختراعات و مرکز مالکیت‌های معنوی ایران شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۱۲۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نجفی گفت: خمیر بازی ارگانیک اختراع شده توسط او مدت بیشتری به صورت خمیر نرم می‌ماند و می‌تواند چندین سال مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: رنگدانه‌های این خمیر نه تنها ضرری برای بدن ندارد بلکه مفید برای پوست کودکان می‌باشد، در استفاده از این خمیر نه تنها حساسیت پوستی ایجاد نمی‌شود بلکه به دلیل ایجاد یک لایه محافظ، رطوبت روی پوست  حفظ شده و مانع رسیدن رنگ و اشعه‌های مضر به سطح پوست می‌شود.

این مخترع خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی را از دیگر خواص این خمیر بازی برشمرد و گفت: این خمیر در درمان زخم‌های خفیف، اگزما‌های پوستی و چین و چروک بسیار مفید است.

نجفی با بیان اینکه قصد دارد در آینده نزدیک این خمیر بازی را به تولید انبوه برساند و تجاری سازی کند گفت: در فرایند این ثبت اختراع مهدی احمدی و جلیل محمدی و اجلال صفری، با او همکاری  کرده اند.

پژوهش سرای خیام مدیریت آموزش و پرورش اهر، پژوهش سرای برتر کشوری و نیز پژوهش سرای اول استان آذربایجان شرقی است و بیشترین ثبت اختراعات دانش آموزی را در سطح استان و کشور دارا می‌باشد که بیشتر این اختراعات در مرحله تجاری سازی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها