فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع):

اصلی‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار در ارتقاء قدرت دفاعی حفظ نام و یاد شهداست

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) گفت: یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار در ارتقاء قدرت دفاعی ما، حفظ نام و یاد خاطره شهدای اسلام به ویژه سیره آن‌ها بوده است.
کد خبر: ۹۲۸۵۱۴۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار سیدحسین مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری یادواره شهدای وحدت در قرارگاه ثامن الائمه (ع) اظهار داشت: امروز شرایط متفاوتی در کشور به وجود آمده که هوشمندی، تدبیر، آگاهی، اخلاص، استقامت، صبوری، مدیریت جهادی و قدرت برخورد با مشکلات از سوی دولت‌مردان کشورمان را می‌طلبد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) ادامه داد: تلاش دشمنان در ابعاد مختلف در جهت از بین بردن باور‌های راستین و اعتقاد مسلمانان در مورد نظام اسلامی بوده، باید برای افشای اهداف دشمنان برنامه‌ریزی و شکست‌های مختلف دشمن در طول ۴ دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شویم.

وی بیان کرد: ما باید در صحنه انقلاب اسلامی آماده باشیم، یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت و نظام اسلامی ما افزایش همدلی و هم‌افزایی و تلاش همگانی جهت فهم درست از فرامین رهبر انقلاب است، همچنین ما باید تلاش خود را برای مقابله با دشمنان اسلام در قالب ارتقاء قدرت دفاعی خود به کار ببریم.

مرتضوی گفت: یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار در ارتقاء قدرت دفاعی ما، حفظ نام و یاد خاطره شهدای اسلام به ویژه سیره آن‌ها بوده است، ما باید فضای معنوی، عاطفی و تأثیرگذار در جامعه را زنده نگه داریم، ما امروز زیر سایه شهدای اسلام در همه صحنه‌ها حرفی برای گفتن داریم و جزو برترین‌ها در تمامی ابعاد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام اتفاقات مثبتی که در کشورمان رخ داده به دلیل رشادت، مقاومت و ایستادگی شهدا و خانواده آن‌ها بوده است، ما باید قدردان خون پاک شهدای کشورمان باشیم، خراسان بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین در دفاع از حرم مطهر رضوی (ع) با موفقیت انجام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) تصریح کرد: مجموعه قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) توانسته با انسجام، هم‌افزایی و ارتقاء توان رزمی امنیت پایدار، ماندگار و مردمی را ایجاد کرده است، امروز به بهانه پازدهمین سالگرد شهادت شهدای وحدت به ویژه سردار قاسم سلیمانی دور یکدیگر گرد آمدیم تا از آن‌ها یاد شود.

وی بیان کرد: شهید شوشتری در هر عرصه‌ای که پای انقلاب در میان بود حضور داشت و بدون اعتنا به تمام داشته‌های خود برای انجام تکلیف و وظیفه خود مشتاقانه خود را به محل می‌رساند، ما امروز محتاج شناخت سیره عملی شهدا هستیم تا بتوانیم به نسل جوان، پیروان و دشمنان انقلاب هویت اسلام را بهتر معرفی کنیم.

مرتضوی ادامه داد: پیروان اسلام و افرادی مانند سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی همواره استقامت و صبوری، همدلی و هم‌افزایی را پیشه می‌گیرند، به گفته مقام معظم رهبری (ره)، تلاش دشمن تحریف دفاع مقدس ماست، این در حالی است که ما افرادی مانند شهید شوشتری را داریم که امور خود را با استفاده ازعقل و تدبیر انجام داده است.

وی عنوان کرد: امروز پس از گذشت ۱۱ سال از شهادت شهید شوشتری، همچنان عاشقانه و از روی بصیرت برای تبیین راه وی برای مردم در تلاش هستیم، شهید شوشتری هیچ‌گاه از مردم خود غافل نشد و در هر صحنه‌ای که مردم نیاز داشتند حضور داشت؛ این در حالی است که در برخی از تریبون‌ها مردمی بودن و تلاش برای کاستن از مشکلات مردم تعریفی ندارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف اسلام، تلاش برای توجه به مردم و نزدیک بودن به آن‌ها بوده است، شهید شوشتری همفکری، مشورت و همراهی مردم را به عنوان یک اصل مهم می‌شناخت، ما باید شهدا را سرلوحه خود قرار دهیم تا بتوانیم نیاز جامعه کنونی را برطرف سازیم.

وی گفت: تلاش شهدا برای برملا کردن ماهیت دشمن بودند و امروز ما به تبع باید این اصل را در شیوه مدیریت خود به کار ببریم، نیاز انقلاب اسلامی در حال حاضر تفکیک جبهه دوست و دشمن بوده است؛ چرا که امکان دارد نسل جوان انقلاب اسلامی نتواند دشمن را از دوست تشخیص دهد.

مرتضوی تصریح کرد: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزش شهادت هستند، بنابراین ما باید برای روشن شدن فضا به جوانان این دهه کمک رسانیم، باید بدانیم که گذشته چگونه گذشت و ما چگونه امروز به جایگاه خوبی از تمامی ابعاد دست یافته‌ایم، مقام معظم رهبری (ره) در بیانیه گام دوم خودسازی و جامعه پردازی را به عنوان مقدمات تمدن جهانی اسلام معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند به خودسازی هستیم و برای تحقق این امر باید تلاش خود را به کار ببریم، در چله نخست انقلاب شهدای عزیز جامعه اسلامی را آماده دفاع از خود کردند، ۱۱ سال از درگذشت شهدای بزرگی، چون شهید شوشتری می‌گذرد و جامعه اسلامی همچنان مشتاقانه ارادت خود را به این افراد نشان می‌دهند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) اظهار داشت: امسال یازدهمین سالگرد شهدای وحدت با حضور آحاد جامعه و مسئولان کشوری برگزار خواهد شد، جلسات برای همدلی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌هایی که در این برنامه‌ها حضور یافتند برپا شد و ما شاهد شکل گیری برنامه‌های خوبی در کشور هستیم.

وی بیان کرد: عزیزان اهل سنت و تشیع حضور پیدا خواهند کرد و از وجود محمدباقر قالیباف؛ فرمانده دوران دفاع مقدس و رئیس مجلس شورای اسلامی بهره می‌بریم.

مرتضوی گفت: مراسم مذکور در مجتمع فرهنگی آیه‌ها ساعت ۸:۳۰ صبح پنجشنبه برگزار می‌شود، تلاش ما بر این است که امروز در عرصه مقابله با ویروس کرونا تمام تجربیات خود را به کار بگیریم، باید مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع اقدام کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها