مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان در گفت وگو با «بسیج»عنوان کرد

گام بلند بسیج کشاورزی در طرح بسیج همگام با کشاورز/ایجاد کلینیک سیار دامپزشکی برای حضور در روستاها

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالمهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان زنجان گفت: در سال جهش تولیدطرح بسیج همگام با با حضور 228 کارشناس و مربی در قالب 76تیم در استان زنجان در حال اجرا می باشد.
کد خبر: ۹۲۸۵۲۷۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

گام بلند بسیج کشاورزی در طرح بسیج همگام با کشاورز/ایجاد کلینیک سیار دامپزشکی برای حضور در روستاهافرهاد امندی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به اینکه یکی از عمده فعالیت های بسیج مهندسین کشاورزی در راستای کمک به کشاورزان ودامداران طراحی شده است،گفت:یکی از شاخص ترین فعالیت های بسیج مهندسین کشاورزی طرح بسیج همگام با کشاورز است که با هدف رسیدن به خودکفایی محصولات راهبردی، ارتقای بهره وری آب و خاک، افزایش عملکرد و افزایش سطح علمی و دانش بهره برداران، محرومیت زدایی و کمک به ایجاد عدالت اجتماعی با بهبود معیشت کشاورزان روستایی اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز درصدد اجرایی نمودن3 برنامه مهم وراهبردی کمک به خودکفایی در تولید 5محصول ،کمک به خودکفایی در تولید گوشت قرمز و کمک به پرورش گوسفند چند قلو زا در استان می باشد،خاطرنشان کرد:228مربی در قالب 76تیم 3نفره در روستاها بطور مستمر حضور یافته و در خصوص کمک به روستاییان درافزایش بهره وری محصولات و دام خدمات رسانی میکنند.

 

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان افزود:کمک به خودکفایی 5محصول گندم،ذرت،جو،کلزا وبرنج در دستور کار این سازمان قرار دارد که امیدواریم دربحث کشت وبهره وری محصول گندم در سال جاری با حضور کارشناسان متخصص عضو سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی به صورت مستمر در کنار تولیدکنندگان کشاورزی استان به خودکفایی برسیم.

 

امندی با بیان اینکه در بحث کمک به خودکفایی گوشت قرمز در استان برنامه داریم، گفت: در این طرح قرار است با افزایش 50هزار راس دام سبک ،تعداد دام ها ودر نتیجه میزان بهره وری آن را افزایش دهیم.

 

وی از ایجاد کلینیک دامپزشکی بصورت سیار وباامکانات اولیه جهت حضور در مناطق روستایی خبر داد وتصریح کرد:حضور کارشناسان ودامپزشکان در این کلینیک وارائه خدمات رایگان به کشاورزان از مهم ترین اهداف ایجاد این طرح می باشد.

 

این مسئول همچنین به ترویج وکمک به پرورش گوسفند چندقلوزا در استان اشاره کرد وگفت:با توجه به بهره وری و بازدهی بالای این طرح،فرهنگ سازی وکمک به پرورش آن در روستاها صورت می گیرد.

 

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان در ادامه به اجرای رزمایش کمک مومنانه این قشر در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)اشاره وبیان داشت:تهیه وتوزیع 136بسته معیشتی،100بسته گوشت مرغ گرم ولوازم التحریر در بین نیازمندان استان وکمک به ارائه خدماتی نظیر داشت وبرداشت محصولات کشاورزانی که استطاعت مالی لازم برای بکارگیری کارگر را ندارند از جمله خدمات صورت گرفته توسط بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان در سال جاری است.

 

امندی در پایان تاکید کرد:امیدواریم در راستای کمک به کشاورزان ودامداران گام های موثری برداشته و در سال جهش تولید در تولید برخی محصولات کشاورزی به خودکفایی برسیم

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار