امام جمعه همدان با اشاره به اینکه عبودیت تنها نماز و روزه نیست و اجتناب از طاغوت نیز مصداق عبودیت است، گفت: طاغوت تنها استکبار و آمریکا نیست، چرا که طاغوت مراتبی دارد.
کد خبر: ۹۲۸۵۶۴۰
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸

اجتناب از طاغوت نیز مصداق عبودیت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز در جمع کارکنان دادگستری همدان با تسلیت مناسبت‌های ایام آخر ماه صفر، با اشاره به اینکه در آیاتی پیامبر گرامی اسلام(ص) با انبیا دیگر مورد مقایسه قرار گرفته است، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که روح پیامبر اسلام(ص) بر همه هستی حاکم است و کسی به مقام توحید نرسیده است مگر به برکت وجود پیامبر گرامی اسلام(ص).

وی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام(ص)، معلم همه انبیا و ملائکه است، گفت: پیامبر اکرم (ص) اولین نور در عالم است .

امام جمعه همدان افزود: زمانی که حضرت موسی(ع) به پیامبری رسید دعای «رب شرح لی صدری» را برای کمک از درگاه الهی خود خواند، در حالی که در قرآن و در آیات سوره انشراح خداوند به عظمت وجودی پیامبر و شرح صدر وی اشاره کرده است.

وی با اشاره به فلسفه بعثت پیامبران، مطرح کرد: در کنار بعد ملکوتی پیامبر که در دسترس ما نیست، خداوند از ایشان به عنوان یک اسوه حسنه والگوی کامل یاد می‌کند.

شعبانی تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) اسوه‌ای از جنس بشر است و تفاوتی با دیگر انسان‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه فاصله این اسوه نمونه با پروردگار به اندازه یک قاب قوسین بوده است، اظهار داشت: آنچه که از آن به عنوان حلقه واصل یاد می‌شود، عبودیت انسان است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه عبودیت تنها نماز و روزه نیست و اجتناب از طاغوت نیز مصداق عبودیت است، گفت: طاغوت تنها استکبار و آمریکا نیست، چرا که طاغوت مراتبی دارد و شاید مجرم و خلاف کاری که در دادگاه حاضر می‌شود نیز طاغوت باشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات