خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد
همدان- رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر شناسایی زمینه‌ها و بسترهای جرم‌زا گفت: بر این اساس با مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان کارگروه شناسایی عوامل فسادزا تشکیل شود.
کد خبر: ۹۳۱۲۵۷۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

لزوم تشکیل کارگروه شناسایی عوامل فسادزابه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا عدالتخواه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان که با حضور شورای معاونین دادگستری استان و مدیران دستگاه‌های امنیتی و نهاد‌های نظارتی برگزار شد، اظهار داشت: باید زمینه‌ها و بسترهای جرم‌زا شناسایی شود و نهادهای نظارتی به وظایف قانونی و مسئولیت خویش اشراف داشته باشند.

وی افزود: بر این اساس با مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان کارگروه شناسایی عوامل فسادزا تشکیل شود تا ضمن برگزاری جلسات مستمر و بازدید میدانی از دستگاه‌ها، زمینه‌های فساد نیز شناسایی و با آنان برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان ابراز داشت: مدیران نهادهای نظارتی باید افرادی کارآمد و پیگیر با روحیه مسئولیت‌پذیری باشند در این صورت مجرمین عرصه‌ای برای ارتکاب جرم نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: باید مدیران نهاد‌های نظارتی استان انسجام اطلاعاتی و تبادل اطلاعات بالایی داشته باشند چراکه حبس اطلاعات و عدم تبادل آن، زمینه‌‌ساز فساد می‌شود.

عدالت‌خواه ضمن‌ تاکید بر شناسایی زمینه‌ها و بسترهای جرم‌زا، بیان کرد: آگاه‌سازی، اشراف اطلاعاتی و جرم‌شناسی باید از خصیصه تمام دستگاه‌های نظارتی باشد.

وی جوان‌گرایی، شناسایی و توجه به گزینش و جذب مدیران متعهد و توانمند با روحیه جهادی و انقلابی را مهمترین رویکرد و مؤلفه پیشگیری از فساد دانست و اظهار داشت: امید است با برنامه‌ریزی صحیح ریشه فساد خشکانده شود تا اعتماد عمومی تقویت شود.

عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان نیز در این جلسه سند جامع پیشگیری از وقوع جرم را برای حاضرین  تشریح کرد و گفت: با توجه به تعدد و تکثر دستگاه‌های نظارتی وقوع جرم یا تخلف در دستگاه‌های دولتی یا عمومی حاکی از عدم ایفاء صحیح نقش این نهادها در راستای نظارت و کنترل و پیشگیری از وقوع جرم است که با تعامل و همکاری این دستگاه‌ها باید نسبت به رفع خلأهای موجود اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات