سعید زعفری هشجین
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفتگو با بسیج :
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فرهنگ رضوی مروج سبک زندگی منطبق با آموزه‌های دینی و عامل مصونیت جامعه از آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۹۲۸۶۰۲۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

فرهنگ رضوی مروج سبک زندگی منطبق با آموزه‌های دینی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرگزاری بسیج در اردبیل ضمن  تسلیت سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام، آن حضرت را اسوه و نمونه کامل نیکی‌ها و فضائل اخلاقی عنوان کرد و گفت: سیره فردی و اجتماعی ایشان، برترین سبک زندگی برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

وی حسن خلق و انفاق را از ویژگی‌های بارز حضرت امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: شکر گذاری، اخلاص، آراستگی، زهد و ساده زیستی، عدم خود ستایی، تواضع، سخاوت، صبر و شکیبایی و… از خصایص اخلاق فردی و انفاق، ادای قرض و امانتداری، صله رحم، حسن اخلاق با خانواده، خوش رفتاری و محبت با مردم، عدم اسراف، جذب دوستی مردم و… از ویژگی‌های اخلاق اجتماعی امام هشتم (ع) است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، ادامه داد: امام رضا (ع) به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بودند و الگوی زندگی، اخلاق، منش و سبک زندگی فردی و اجتماعی ایشان می‌تواند به‌عنوان نمونه و سرمشق برای انسان‌های کمال جو باشد.

اخلاق مداری جامعه را از کج روی مصون می‌دارد

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: ترویج، تعمیق و نهادینه کردن فرهنگ و سیره رضوی در جامعه، عامل مؤثری در رواج معروفات در بین مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید اشاعه این امر توسط فعالان فرهنگی و دینی مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به رفتار سراسر معنویت و مردم داری حضرت امام رضا (ع) ادامه داد: اخلاق مداری آن حضرت نیازمند معرفی هر چه بیشتر است تا زمینه حفاظت جامعه از کج روی‌ها فراهم شود.

تربیت دینی نیاز فرهنگی جامعه کنونی

وی با بیان اینکه مناظرات فلسفی و کلامی امام رضا (ع) یکی از برجسته‌ترین شیوه‌های تربیتی اسلام است، افزود: اصول تربیتی حاکم بر مناظرات فلسفی و کلامی امام رضا (ع) بر پایه عقل ورزی، استدلال منطقی، آزاداندیشی، تخصص علمی، آگاهی از علوم روز، تسلط بر زبان و گویش مخاطب، استناد به منابع معتبر، رعایت حدود عقلانی موضوع مناظره، انصاف، احترام متقابل بود.

به گفته حجت‌الاسلام جعفرزاده امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند معرفی الگوهای وارسته برای تربیت فرزندانمان هستیم و نباید از الگوسازی اهل بیت (ع) غفلت کرد.

ارسال نظرات