خبرهای داغ:

برداشت پیاز قرمز در شهرستان سرخه آغاز شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخه از آغاز برداشت پیاز قرمز در شهرستان سرخه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۶۰۵۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹

فاطمه سعیدی در خصوص میزان برداشت پیاز قرمز در شهرستان سرخه اظهار داشت: کاشت پیاز قرمز در شهرستان سرخه در اوایل فصل بهار بعد از رفع خطر سرمای بهار آغاز شده و کلیه کشاورزان در سطح شهرستان اقدام به کشت پیاز کردند. در مجموع سطح زیر کشت محصول پیاز قرمز در شهرستان سرخه، در روستاهای اسدآباد، صوفی آباد و لاسجرد 10 هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: برداشت پیاز از اواخر شهریور آغاز و تا اواسط مهر ادامه دارد. همچنین میزان برداشت 30 تا 40 تن در هکتار است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخه افزود: پیاز انواع مختلفی دارد و شناخته شده ترین نوع آن پیاز قرمز، سفید و زرد است؛ که به لحاظ شکل ظاهری، مواد تشکیل دهنده، تند و شیرین بودن باهم تفاوت دارند. البته پیاز قرمز به دلیل کیفیت انبارداری بالا و طعم و مزه خاص خود بیش تر مورد توجه قرار می گیرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشاورزان شهرستان سرخه باتوجه به شرایط آب و هوایی سال جاری از میزان برداشت محصولات خود راضی بوده و توانستند در سطح راضی کننده ای محصول خود را برداشت نمایند و بدست مصرف کنندگان و باز فروش برسانند.

وی اضافه کرد: شرایط مناسب آب وهوایی در شهرستان سرخه، استفاده از بذر مناسب، آبیاری اصولی و رعایت اصول کاشت از سوی کشاورزان از جمله دلایل تولید خوب پیاز قرمز است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخه ضمن اشاره به وجود آفات پیاز بیان داشت: یکی از مهم ترین آفات پیاز تریپس است که معمولاً کشاورزان با سمپاشی نسبت به دفع این آفات اقدام می کنند ولی تا زمان برداشت، مشکل سموم حل می شود و در خصوص تازه خوری پیاز مشکلی وجود ندارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار