سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا و فوت ۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۶۲۵۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

بستری ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرگزاری بسیج در اردبیل  عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۲۱ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ابراز تأسف از فوت ۲ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۷۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۱ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی با اشاره به وضعیت انتشار ویروس کرونا در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: شهرهای اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز، خلخال، نیر و پارس آباد در وضعیت نارنجی و شهرهای گرمی، بیله سوار، اصلاندوز، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

کرونا تاکنون جان ۶۹۷ اردبیلی را گرفته است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به آمار کل فوتی‌های کرونا در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع این بیماری در استان تاکنون‌متأسفانه ۶۹۷ نفر براثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که نشان از خطر بالای این ویروس بر سلامتی و حیات افراد جامعه است.

حبیب زاده گفت: بررسی‌های انجام شده در خصوص مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا گفت: بیش از٨٠ درصد از فوت شدگان دارای بیماری زمینه‌ای بودند لذا از افراد سالخورده و نیز افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، عروقی و مشکلات تنفسی تقاضا داریم حتی الامکان در منزل مانده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال نظرات