خبرهای داغ:
مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: ماه ربیع، ماه اثبات حقانیت حضرت علی(ع) است و می توان بصورت مستند و مستدل به قرآن در این ماه عظمت و فضیلت حضرت علی(ع) را اثبات کرد.
کد خبر: ۹۲۸۶۹۹۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: ماه ربیع الاول، بهار ماه هاست. ماه ربیع، ماه اثبات حقانیت حضرت علی(ع) است و می توان بصورت مستند و مستدل به قرآن در این ماه عظمت و فضیلت حضرت علی(ع) را اثبات کرد.

وی تصریح کرد: شب اول ماه ربیع به نام «لیلة المبیت» مزیّن است. در این شب یک حادثه مهمّ تاریخی واقع شد و آن این که در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا از مکّه به قصد هجرت به سوی مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان شد و امیر مؤمنان علی (علیه السلام ) برای اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا خوابید و مشرکان قریش که خانه رسول خدا را محاصره کرده بودند، به گمان آن که رسول خدا در بسترش آرمیده است، تا صبح منتظر ماندند و چون صبحگاهان با شمشیرهای برهنه به منزل آن حضرت هجوم بردند تا رسول اللّه را بکشند، علی(ع) را دیدند که از آن بستر برخاست! بدین سان، رسول خدا در فرصتی مناسب خود را از چنگال مشرکان قریش نجات داد و علی (علیه السلام) نیز با این فداکاری، عشق و علاقه و برادری خود را نسبت به رسول خدانشان داد؛ این در حالی بود که هر زمان ممکن بود کسی را که در بستر خوابیده به قتل برسانند.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه با اشاره به آیه شریفه «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ»؛ گفت: بعضی از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودی خدا می فروشند؛ و خداوند نسبت به بندگان مهربان است»(سوره بقره، آیه 207) در حقّ آن حضرت نازل شد.

ابوالقاسمی افزود: بعضی از اهل معرفت معتقدند که ماه ربیع‌الاول، ربیع حیات و زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابی‌عبداللّه جعفربن‌ محمدالصّادق ولادت یافته‌اند و ولادت پیغمبر سرآغاز همه‌ی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرمود.

وی در خاتمه بیان داشت: «رحم الله شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا و عجنوا بماء ولایتنا یحزنون لحزننا ️و یفرحون لفرحنا». امام صادق (علیه السلام) فرمود: خدا رحمت كند شیعیان ما را كه از زیادى گل ما بوجود آمده و با آب ولایت (و محبّت) ما خمیر شده ‏اند، در غم ما غمگین ودر شادى ما شادمانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها