خبرهای داغ:
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با خبرنگاران دفترصدا و سیمای درشهرستان دیدار و درخصوص اطلاع‌رسانی اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۲۸۷۳۵۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
دیدار رئیس اداره ارشاد شاهرود باخبرنگاران دفتر خبری صدا وسیما در این شهربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نشست هم‌اندیشی و بررسی راهکار‌های اطلاع‌رسانی انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری با خبرنگاران دفترصدا و سیما مستقر درشاهرود برگزار شد.
در این نشست رضا مهدیان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود ضمن اشاره به تاثیر اطلاع‌رسانی، اخبار و گزارش انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری گفت: خبرنگاری شغلی است به ظاهر لذت بخش و شیرین، اما در باطن انبوهی از رنج‌ها و مشکلات طاقت فرسا را به همراه دارد.
وی افزود: خبرنگار، مطالبه‌گر خواسته‌ها و نیاز‌های جامعه محسوب می‌شودو بدون حضور رسانه‌ها هیچ کدام از اقشار جامعه نمی‌توانند آن چنان که باید صدای خود را به گوش دیگران و از جمله مسئولان برسانند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: بدون وجود رسانه‌ها، مسئولان از بسیاری از نیاز‌های اجتماعی، مطالبات مردمی، مشکلات، کمی‌ها و کاستی‌ها و حتی در نقطه مقابل، نتیجه عملکرد خود در پیشرفت‌ها و بهبود اوضاع مطلع نمی‌شوند.
مهدیان، در ادامه ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه در شهرستان اظهار داشت: هیچ جامعه‌ای به رشد و بلوغ نمی‌رسد مگر آنکه درآن آگاهی‌بخشی صورت گیرد و همچنین همکاری صدا و سیما با دستگاه‌های اجرایی، باعث افزایش بهره‌وری با کمترین هزینه می‌شود.
وی درباره عملکرد رسانه‌ها در ایام شیوع ویروس کرونا، با بیان این نکته که ذات حرفه خبرنگاری با فداکاری همراه است، خاطر نشان کرد: اصولاً در حرفه رسانه در صورت لزوم باید به استقبال خطر رفت تا مردم بتوانند در مواقع بحرانی در جریان اطلاعات قرار بگیرند؛ به عنوان مثال در همین روز‌های کرونایی برخی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بیمار شدند.
نورالله حسین پور، مدیر خبرگزاری صداوسیمای دفتر شاهرود گفت: شیوع بیماری کرونا اگرچه بسیاری از بخش‌های کشور را به تعطیلی کشاند، اما رسانه‌ها از ابتدای امر پای کار آمده و با تولید محتوا به مقابله با کرونا و همچنین تنویر افکار عمومی پرداخته و نشان دادند که حرفه خبرنگاری تعطیلی‌بردار نیست.
وی در جلسه با اعلام آمادگی کامل درخصوص اطلاع‌رسانی رویداد‌های فرهنگی و هنری افزود: تشریح فعالیت‌ها، جزء اولویت‌های خبری صدا و سیمای شهرستان است و امیدواریم همانند گذشته همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و این دفتر در اطلاع رسانی بیش از پیش مداومت داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها