خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

کتاب به‌عنوان رسانه‌ای ماندگار نقش مهمی در جهت‌بخشی فکری جامعه دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت:بدون تردید کتاب به‌عنوان رسانه‌ای ماندگار نقش مهمی در جهت‌بخشی فکری جامعه دارد و تلاش گران این عرصه می‌توانند با نگاه توسعه محور جامعه را به سمت تعالی بیشتر سوق دهند.
کد خبر: ۹۲۸۷۷۰۸
|
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کتاب به‌عنوان رسانه‌ای ماندگار نقش مهمی در جهت‌بخشی فکری جامعه داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از انتشارات آوای چلچله شهر شاهرود بازدید کرد.
فرشید فلاح در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش فعالان این حوزه گفت: بدون تردید کتاب به‌عنوان رسانه‌ای ماندگار نقش مهمی در جهت‌بخشی فکری جامعه دارد و تلاش گران این عرصه می‌توانند با نگاه توسعه محور جامعه را به سمت تعالی بیشتر سوق دهند.
فلاح به موضوع جام باشگاه‌های کتاب‌خوان اشاره‌کرده و گفت: جام باشگاه‌های کتاب‌خوان ازجمله تلاش‌هایی است که باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی شکل‌گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید در این امر مشارکت و کمک کنند تا این طرح با موفقیت اجرا و اهداف آن محقق شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت:یکی از مسائلی که درحوزه چاپ وتوزیع آن می‌بایست مد نظر قرار گیرد، توزیع متمرکز کتب می‌باشد.
در ادامه معاون فرهنگی ورسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، آموزش مربیان جام باشگاه‌های کتاب‌خوان کارگاه‌های آموزشی امسال به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و دستگاه‌های عضو این ستاد باید نسبت به شناسایی و معرفی مربیان خود اقدام کنند.
ابوالفضل صادقی نژاد افزود: مربیان این طرح باید حداقل ۴۰ نفر از مربیان دیگر را آموزش دهند و هر باشگاه می‌تواند حداقل هشت و حداکثر ۱۴ عضو داشته باشد و هر باشگاه با تعیین یک نام برای خود می‌تواند اقدام به ثبت باشگاه خود در سامانه کشوری کند.
در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت:از ۳۰ پایگاه جام باشگاه‌های کتاب‌خوان در استان سمنان تعداد ۲۲ پایگاه مربوط به شهرستان شاهرود می‌باشد.
وی افزود:در سال گذشته ۱۲ پایگاه فعال بوده است که امسال تعداد ۱۰ پایگاه به این شهرستان اضافه‌شده است.
مهدیان گفت:در شهرستان شاهرود ۷ انتشارات فعال هستند که از این اداره مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.
درادامه این بازدید "ابوالفضل طاشیان" مدیر انتشارات آوای چلچله، گزارشی از روند فعالیت و برنامه‌های این انتشارات ارائه داد
وی افزود:درسال گذشته تعداد ۲۲ عنوان چاپ شده است و در سال ۹۹ نیز تا این تاریخ ۱۴ عنوان کتاب چاپ شده وتعداد ۱۰ عنوان هم در دست اقدام و آماده چاپ میباشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها