استاد دکتر پرویز اسکندرپور خرمی، هنرمند نقاش و خادم بازسازی عتبات عالیات و استاد دانشگاه تربیت مدرس بر اثر بیماری کرونا آسمانی شد.
کد خبر: ۹۲۸۷۷۵۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دکتر اسکندرپور که افتخار طراحی و نظارت فنی ضرایح، نیم ضریح ها، درب‌ها، فرش‌ها و آثار هنری بکار رفته در حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در کربلا و نجف و سامرا و دمشق از جمله ضرایح حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در کوفه، حبیب ابن مظاهر و ابراهیم مجاب از یاران امام حسین (ع) در کربلا را داشته است، بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت و روح بلند او به امام شهیدش پیوست.

استاد پرویز اسکندرپور؛ باغبان گل‌های ختائی و اسلیمی درگذشت
وی متولد ۱۳۳۸ / تهران بود که تحصیلات خود را در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس نقاشی، از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس، به اتمام رساند و در ادامه نیز موفق به اخذ دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد تهران شد. تدریس در مقاطع مختلف دانشکده‌های هنر دانشگاه‌های تهران، الزهرا، سوره، مشهد و...؛ تألیف کتاب‌هایی از جمله گل‌های ختائی و اسلیمی و نشان‌ها؛ داوری رقابت‌ها و جشنواره‌های هنری؛ برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بخشی از فعالیت‌های اسکندرپور در در عرصه علمی ـ هنری و فرهنگی کشور است.

این استاد فاضل با شرکت در رقابت‌های هنری موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی از جمله برگزیده سومین دوسالانه نگارگری شده است. دکتر اسکندر پور به خوش خلقی، مهربانی و محبت به اهل بیت (ع) در بین دانشجویان، اساتید و همکاران خود در دانشگاه و ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرت داشت.

رییس سازمان بسیج اساتید کشوردر پیامی درگذشت این استاد فرزانه را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

 

"بسم الله الرحمن الرحیم" 


انا لله و انا الیه راجعون 

ارتحال استاد فاضل و بسیجی جناب آقای دکتر اسکندر پور را به حضور خانواده گرامی ایشان، جامعه دانشگاهی، استادان و هیات رییسه محترم دانشگاه تربیت مدرس و جریان هنر متعهد کشور تسلیت می گویم؛ 

بی شک تلاش آن استاد فقید برای گذار عالمانه از سنت‌های مدرن در هنر و مجاهدت پیوسته برای بسط و تحقق هنر اسلامی - ایرانی در کلاس‌های درس، تربیت دینی - علمی دانشجویان، کارگاههای آموزشی و خلق آثار فاخر در هنر متعالیه از او چهره ای ماندگار به یادگار گذاشته و این تکاپوها و دغدغه‌های مکتبی‌اش در اعتلای هنر بومی، وی را جزو اصحاب عند ربهم یرزقون به شمار خواهد آورد ان شاء الله.

مجتبی زارعی 
رییس بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور

انتهای پیام/

ارسال نظرات