مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با تأکید بر ورود تخصصی دانشجویان به مسائل جامعه گفت: سومین کنگره شهدای دانشجوی کشور در گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۷۹۲۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمدمهدی نیازمند در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی کشور سال 1401 در گیلان اظهار داشت: این شهدا در دانشگاه‌های گیلان به‌ عنوان دانشجوی گیلانی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کردند از طرفی 4 شهید مدافع حرم گیلانی نیز جزو آمار شهدای دانشجو محسوب می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان با اشاره به وجود 114 شهید دانشجو در گیلان خاطرنشان کرد: در طول این ایام نیز یادواره شهدای دانشگاهی، جشنواره‌های هنری و ادبی و برنامه‌هایی همچون تولید محتوا و برنامه‌های نرم‌افزاری برای گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانشجویان اجرا می‌شود.

نیازمند اهمیت آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری در جنبش دانشجویی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز دانشجویان می‌توانند نسبت به مسائل مختلف جامعه عمیق‌تر فکر کنند و در جهت حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها تلاش کنند همانطور که بسیاری از دانشجویان پیش از انقلاب با راهنمایی روحانیون و روشنفکران جامعه برای نقش‌آفرینی وارد صحنه می‌شدند.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال 1358 تصریح کرد: این حرکت انقلابی دانشجویان نشان‌دهنده بصیرت و آگاهی آنان بود که به‌خوبی اقدامات آمریکا را مورد رصد قرار دادند و صحنه را تشخیص دادند و همین امر موجب تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شد.

نیازمند با بیان اینکه دانشجویان در دوران دفاع مقدس نیز نقش‌آفرینی‌های بسیار داشتند افزود: پس از آن دوران، دانشجویان در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و جهادی مشغول خدمت شدند حتی در بحران کرونا نیز شاهد بودیم که بسیاری از دانشجویان دهه هفتادی و هشتادی با روحیه‌ای مجاهدانه وارد صحنه مقابله با کرونا شدند.

نیازمند خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان امروز با توجه به حساسیت‌هایی که نسبت به مسائل مختلف جامعه دارند با وحدت و همدلی برای رفع مشکلات وارد صحنه می‌شوند و سعی می‌کنند در موضوعات مختلف به‌صورت تخصصی ورود کنند.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های روشنگری در فضای مجازی و همچنین برگزاری گردهمایی با حضور دانشجویان در دانشگاه آزاد را جزو  برنامه‌های بسیج دانشجویی در این ایام عنوان کرد و افزود: گردهمایی دانشجویی 8 آبان ماه امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه آزاد رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات