معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

۳۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام کارمند هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۳۰ درصد کل مبتلایان قطعی به کرونا در این استان که تست پی سی آر آنها مثبت شده است از گروه کارکنان و شاغلان هستند.
کد خبر: ۹۲۸۷۹۶۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ، دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: از مجموع ۱۴ هزار و ۷۱۱ نفر مبتلا به کرونا، چهار هزار و ۵۲۱ نفر کارمند و شاغل ادارات هستند.

وی افزود: متوسط روزانه تست بین ۵۰ تا ۷۰ نفر از شاغلان اعم از کارکنان، نیروهای نظامی و کارمندان بانک ها به طور قطعی مثبت می شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ نفر از این گروه مبتلا شده اند، گفت: بیشترین مبتلایان بخش بهداشت و درمان استان ۱۵ نفر، نیروهای نظامی و انتظامی ۹ نفر، پالایشگاه و پتروشیمی و نفت هشت نفر، بانک پنج نفر و ۲۴ مورد سایر ادارات و مشاغل بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: رعایت دستورالعمل دورکاری برای گروه های پرخطر از جمله مادران باردار، مادران دارای فرزند خردسال و افراد دارای بیماری های زمینه ای توسط ادارات و سازمان ها بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا ضروری است.

دکتر صادقی فر یادآور شد: تردد کارکنان در درون اداره باید محدود شود و اتاق کار کارکنان باید دارای تهویه مناسب بوده و از تجمع در آن اجتناب شود.

وی تاکید کرد: ادارات و بانک ها باید از ارائه خدمت به افراد بدون ماسک خودداری کنند که در بسیاری از موارد رعایت نمی شود و موارد عدم رعایت به ستاد استانی کرونا گزارش خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کارکنان دارای علائم نباید در محل کار حاضر شوند و باید در خانه به حالت قرنطینه بمانند و پس از طی دوران قرنطینه با نظر پزشک و دریافت گواهی سلامت کارکنان مبتلا، اجازه بازگشت به کار را دارند و الزامی به نمونه مجدد نیست.

دکتر صادقی فر افزود: پس از بازگشت به کار رعایت پروتکل های بهداشتی و مخصوصا استفاده از ماسک الزامی است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، جلسات حضوری ادارات در حداقل ممکن و با نفرات بسیار محدود حداکثر در یک ساعت و در فضای دارای تهویه باید برگزار شود همچنین برگزاری جلسات از طریق ویدئو کنفرانس و از راه دور تا فروکش کردن وضعیت بیماری کرونا در استان، باید مورد تاکید باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار