خبرهای داغ:
اصغری گفت: از شورای شهر قزوین گله مندیم. پنج هزار نفر نیازمند تهیه تبلت در استان شناسایی شدند اما علیرغم قولی که شورای شهر به ما دادند هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشد.
کد خبر: ۹۲۸۸۱۴۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، به همراه محمد سرباز مسوول بسیج دانش آموزی استان و هادی بغدادی مسوول بسیج فرهنگیان استان قزوین در میزگرد خبرگزاری بسیج قزوین حضور یافتند.

بسیج، یک باور قلبی است

حسنعلی اصغری با اشاره به اینکه بسیج یک باور قلبی است بیان کرد: همکاری های بسیار خوبی بین بسیج دانش اموزی، بسیج فرهنگیان با اداره کل آموزش و پرورش برقرار است.

وی گفت: بیشترین میزان همکاری آموزش و پرورش و سپاه در حال گذران است و این تعامل خوب و نگاه عمیق که وجود دارد نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

ایجاد فضای فکری قوی برای دانش آموز، نیاز به تلاش جدی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: هفته بسیج دانش آموزی و روز سیزده آبان را پیش رو داریم و اتفاقات مهم این روز در تاریخ جمهوری اسلامی بسیار مهم است. قشر دانش آموزی مهمترین قشر جامعه است. در دانشگاه نمی توان جهت گیری های اساسی فرد را تغییر داد اما میزان تأثیرپذیری دانش آموزان با اطرافیان در دوران دانش آموزی بسیار مهم است.

اصغری عنوان کرد: با توجه به جایگاه ویژه بسیج و بعنوان مجموعه ای منسجم برای تحقق اهداف بسیج دانش آموزی باید خوراک فکری مناسبی به دانش آموزان بدهیم. ینده ساختنی است و کسی مهمتر از معلم مدرسه برای ساختن آینده دانش آموزان مناسب نیست. سند ۲۰۲۰ چشم انداز بسیار مهمی است و برمبنای اسناد بالادستی عمل می کند و میثاق ما تحقق اهداف این سند است و زمانی که دانش آموز در این مسیر قرار گیرد می توانیم ادعا کنیم که توانسته ایم موفق باشیم.

وی افزود: امروز هجمه های زیادی برای دانش آموزان ایجاد شده است. ما به دنبال ایجاد فرصت ها از تهدیدات هستیم و یکی از آنها استفاده از فضای شاد است لذا باید برنامه محور باشیم.

به دنبال رویکرد انتقادی هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بحث آموزش های مجازی خاطرنشان کرد: آموزش در بستر مجازی فرصتی برای ایجاد عدالت محوری است و شبکه آموزش به شکل های مختلف در تلاش است تا این عدالت برای همه دانش آموزان کشور ایجاد شود.

بازگشت ۲۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل استان به چرخه آموزش

اصغری با اشاره به بازگشت ۲۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل استان اضافه کرد: ۷۷۷ دانش آموز بازمانده بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که امسال ۲۰ نفر از این دانش آموزان به همت واحد تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان به چرخه تحصیل بازگشته اند.

وی با اشاره به حمایت های حقوقی آموزش و پرورش از حوزه دانش آموزی تصریح کرد: در بحث حقوقی به دنبال راهکار هستیم. طلایه داران صلح و سازش طی دوماه گذشته در آموزش و پرورش استان ایجاد شده که پرونده های موجود را بلافاصله اجرا نماید.

شهید سلیمانی، الگوی برتر شخصیتی برای دانش آموزان است

اصغری بیان کرد: یکی از چیزهای مهم مورد نیاز دانش آموزان، الگوهای قابل دسترس است و در این بازه زمانی بهترین الگوی ما سردار سلیمانی است که دارای جذابیت های شخصیتی بالایی است که برای همه خوشایند است و لذا نظر بنده معرفی این شخصیت بزرگ از دوره نوجوانی تا جوانی در جبهه ها بوده و تاکید ما پرداختن به شخصیت سردار سلیمانی و نوجوانی این شهید بزرگ است.

این مسوول اظهار کرد: محتواهای فضای مجازی نیاز به کار دارد. کسانی که ذوق و سلیقه خوبی در حوزه فناورانه در حوزه آی تی دارند در این بحث ورود یابند. چرا که سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، مربوط به تمام دستگاه هاست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان محروم عنوان کرد: امروز جلسه ای در همین راستا با کمیته امداد امام خمینی استان قزوین برگزار می شود و در این راستا تعدادی از همکاران
اقدام به تهیه گوشی برای تعدادی از دانش آموزان کرده است.

اصغری اضافه کرد: ما از شورای شهر قزوین گله مندیم. پنج هزار نفر نیازمند تهیه تبلت در استان شناسایی شدند اما علیرغم قولی که شورای شهر به ما دادند هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشد و شورای شهر قزوین هیچ اقدامی در راستای مباحث آموزش قزوین انجام نداد و در این بین اقدام شورای شهر آبیک جهت تهیه تبلت برای دانش آموزان آبیکی بسیار قابل تقدیر است.
/گ30/ب۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها