خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: طی هفته بسیج دانش‌آموزی ۱۹ برنامه ابلاغی کشوری، ۳۳ برنامه استانی و ۵۳ برنامه حوزه‌ای در همدان برگزار می‌شود که بیشتر برنامه‌ها در فضای مجازی است.
کد خبر: ۹۲۸۸۵۱۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ محمدتقی امیدی ساکت در نشست خبری ویژه هفته بسیج دانش‌آموزی که در سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی از ۷ آبان ماه شروع و به ۱۳ آبان ماه سالروز مبارزه با استکبار جهانی منتهی می‌شود، اظهار داشت: امسال هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیزی» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از هر ۱۱ شهید در کشور یک شهید و از هر ۸ شهید در استان همدان یک شهید دانش‌آموز است، گفت: شهید «محمد رسول رضایی»، شهید دانش‌آموز بسیجی از شهرستان اسدآباد به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در سال ۹۹ معرفی شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: چشمان حق بین این شهید ۱۳ ساله گویی تمام جنایات گذشته و آینده تاریخ آمریکا علیه ملتش و اسلام و ملت‌های مظلوم عالم را دیده بود که اینگونه بغض مقدس خود را در وصیت‌نامه‌اش ابراز کرده است و این راز چرایی نصب تصویر این شهید در اتاق رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه شهید «رضایی» متولد سال ۵۳ در تاریخ ۳۰ دی ماه ۶۶ در ماووت عراق در عملیات بیت المقدس ۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد، گفت: شعار هفته بسیج دانش‌آموزی برگرفته از وصیت نامه این شهید است که در آن آورده است در تشییع جنازه‌ام پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا همه مردم بدانند من یک ضد آمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم.

امیدی‌ساکت با اشاره به روحیه استکبارستیزی این شهید بزرگوار نسبت به آمریکایی‌ها و با بیان اینکه گویی این شهید والامقام امروز جنایات آمریکا علیه ملتش و ملت‌های مظلوم عالم را دیده بود، گفت: شهید «امیر حاج امینی» بی‌سیم‌چی لشکر ۲۷ محمد رسوالله (ص) به مادرش می‌گوید اگر خبر شهادت من را برایتان آوردند بدانید خدا خیلی مهربان است.

وی ادامه داد: باعث افتخار استان است که شهید «رضایی» از استان همدان به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در سال ۹۹ معرفی شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر دستور تشکیل بسیج در تاریخ ۵ آذر گفت: بعد از این فرمان همه پایگاه‌ها از جمله مدارس به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفتند و با شروع جنگ تحمیلی دفاتر بسیج دانش‌آموزی در مدارس مانند دیگر اقشار جامعه برای جذب، آموزش و اعزام دانش‌آموزان تشکیل شد.

وی با اشاره به نقش ممتاز و چشمگیر دانش‌آموزان از آغاز تجاوز نظامی بعثیان که دوشادوش نیرو‌های مسلح در جبهه‌ها حضور یافتند، ادامه داد: در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۵۵۰ هزار بسیجی در جنگ شرکت کردند که ۳۶ هزار شهید از آن دانش‌آموز بودند که تعداد یک هزار و ۷۶ شهید از استان همدان بودند و ۲ هزار و ۸۵۳ نفر از آنان نیز مفقودالاثر هستند و ۲ هزار و ۴۳۳ نفر جانباز و آزاده شدند که برخی در مناصب مدیریتی هستند.

امیدی‌ساکت افزود: شهید «محمد حسین فهمیده» و شهید «محمد رسول رضایی» و امثال این شهدا از جمله دانش‌آموزان بسیجی بودند که اقدام شجاعانه و قهرمانانه آنان موجب شور و هیجانی در جبهه بود و رژیم بعث را به وحشت می‌انداخت؛ بطوری که صدام در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود من اگر این بسیجیان خمینی را داشتم دنیا را فتح می‌کردم.

وی با بیان اینکه حضور حماسی دانش‎آموزان در جنگ تحمیلی شور و نشاطی در مدارس ایجاد کرد که دانش‌آموزان با مراجعه به مسئولان امر خواستار راه‌اندازی بسیج دانش‌آموزی شدند، ابراز داشت: به این ترتیب هسته‌های اولیه بسیج دانش‌آموزی شکل گرفت و در مدت کوتاهی تبدیل به یک تشکل بزرگ شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه ۸ آبان ماه یادآور حماسه جاویدان و قهرمانانه دلاورمردانی است که در عین کوچکی سن و سالشان افتخارات بزرگی برای نسل‌های آینده به ویژه دانش‌آموزان به یادگار گذاشتند و به حق این روز، روز بسیج دانش‌آموزی نام گرفته است، گفت: در دوران بعد از جنگ هم بسیج دانش‌آموزی به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه دانش‌آموزان از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه قانون تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی در تاریخ ۹ اردیبهشت ۷۵ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بسیج دانش‌آموزی نیاز امروز مراکز آموزشی کشور است.

* بسیج دانش‌آموزی بالقوه تمام بسیج است

امیدی‌ساکت با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر بسیج دانش‌آموزی مبدأ حرکت هر بسیجی باشد آن گاه بسیج دانش‌آموزی موجب رشد و تعالی کل بسیج است، گفت: بسیج دانش‌آموزی بالقوه تمام بسیج است.

وی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم در قالب یک تشکل الهی و متدین و انقلابی است، گفت: آحاد مردم جزء بسیج هستند، اگر کسی دلش برای وطن و کشورش بتپد، بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی در عرصه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی، سازندگی و حتی سیاسی نقش‌آفرینی می‌کند، گفت: دانش‌آموزان استان همدان با اینکه سنی ندارند دل‌های بزرگی دارند و در بحث سیل استان گلستان و لرستان ۴ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی کردند.

وی هدف از تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی را تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی و به نوعی جانشین‌پروری و کادرسازی برای آینده نظام دانست و گفت: در بسیج دانش‌آموزی با ایجاد تحرک و پویایی و با دادن مسئولیت به دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان و نهادینه کردن شاخص‌های تربیتی در دانش‌آموزان، مدیر تربیت می‌کنیم.

امیدی‌ساکت با اشاره به طرح دوره یاوران ولایت گفت: حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم در دوره یاوران ولایت شرکت کردند که در این دوره تربیت می‌شوند و در مدرسه به عنوان فرمانده بسیج دانش‌آموزی به عنوان بازوی کمکی مدیر و معاون پرورشی در مدرسه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از شرکت کنندگان در دوره یاوران ولایت در رده بالاتر در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: تعدادی از شرکت‌کنندگان در این دوره در سال‌های گذشته مسئول بسیج دانشگاه‌های معتبر کشور هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه با همکاری با آموزش و پرورش ماموریت‌های بسیج دانش‌آموزی را دنبال می‌کنیم، ابراز داشت: مهمترین شاخصه یک فرد بسیجی ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری و رعایت تقوای الهی است.

* ضرورت توجه به تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان از ماموریت‌های بسیج دانش‌آموزی

وی ضرورت توجه به تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان را از دیگر ماموریت‌های بسیج دانش‌آموزی برشمرد و گفت: در سال جاری ۲۱۵ تیم که هر تیم متشکل از ۵ نفر بود و در مجموع تعداد یک هزار و ۷۵ نفر به صورت مجازی در مسابقه لیگ علمی بین المللی پایا به رقابت پرداختند که در مرحله اول ۵۱ تیم به مرحله دوم راه پیدا کردند و یک تیم به مرحله کشوری راه یافت.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه در سال جاری به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا بیشتر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود: طی هفته بسیج دانش‌آموزی ۱۹ برنامه ابلاغی کشوری، ۳۳ برنامه استانی و ۵۳ برنامه حوزه‌ای خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نخبگان علمی بسیج دانش‌آموزی استان در مجمع نخبگان علوی و فاطمی در هفته بسیج دانش‌آموزی بیانیه صادر می‌کنند، تصریح کرد: پویش ملی «مرگ بر آمریکا» با موضوعیت «آمریکا باید از منطقه برود» انجام می‌شود که امسال برنامه‌ها با این محوریت برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های پویش «آمریکا باید از منطقه برود» شامل چند بخش است، گفت: متن‌نویسی دانش آموزان با موضوع چرا «مرگ بر آمریکا» و پیام به سربازان آمریکایی در منطقه از آن جمله است.

وی ادامه داد: در این پویش تعداد ۱۳ میلیون دانش‌آموزان در کشور و ۲۹۱ هزار دانش‌آموز در استان با محوریت «آمریکا باید از منطقه برود» و «انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی را خواهیم گرفت» به سربازان آمریکایی پیام می‌دهند.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه موضوع دیگر این پویش با عنوان نقاشی با موضوع استکبارستیزی است، گفت: ساخت کلیپ و نماهنگ از دیگر برنامه‌های این پویش است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است، گفت: فضای مجازی با وجود اینکه تهدیدات و آسیب‌هایی دارد ظرفیت‌های بالقوه‌ای هم دارد و باید درست از آن استفاده کرد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه پیام‌رسان‌های داخلی مصونیت‌هایی دارند که باید از این فضا‌ها بیشتر استفاده کرد، گفت: در بحث کرونا دانش‌آموزان همدان ۱۸ دستگاه گوشی اندروید تهیه کردند که به مناطق محروم ارسال شد.

وی عنوان کرد: پویش «نذر هوشمند» با محوریت تهیه و تامین گوشی و تبلت و ارسال به مناطق محروم در هفته بسیج دانش‌آموزی انجام می‌شود.

امیدی‌ساکت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید عدالت آموزشی اجرا شود، گفت: بسیج دانش‌آموزی در این موضوعات مطالبه‌گر انقلابی است.

* اجرای رزمایش جهاد آموزشی تا پایان سال تحصیلی

وی با بیان اینکه رزمایش جهاد آموزشی که از هفته دفاع مقدس آغاز شده است از دیگر برنامه‌های این هفته است، ادامه داد: این رزمایش با هدف شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت از لحاظ مالی و ضعیف از لحاظ بنیه علمی با به کارگیری فرهنگیان بسیجی و جهادی بین ۲۳ حوزه بسیج دانش‌آموزی و ۲۳ کانون بسیج فرهنگیان تا پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی با محوریت شهید شاخص کشور از هفته بسیج دانش‌آموزی شروع می‌شود و به دی ماه که سالروز شهادت شهید «رضایی» و سردار شهید «قاسم سلیمانی» است در قالب مسابقات فرهنگی ختم خواهد شد، ادامه داد: اجلاسیه آن در بهمن ماه با رفتن ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این کنگره در قالب جشنواره فرهنگی، هنری، سرود، ورزشی و... برگزار می‌شود، گفت: مسابقات کاریکاتور، کمدی، خاطره‌نویسی و دل نوشته به شهدا و ... در این قالب اجرا می‌شود.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه روز ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با میلاد پیامبر اکرم (ص) همزمان شده است، گفت: مراسم این روز در روز ۱۲ آبان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) به صورت تجمع با حضور نمایندگان دانش‌آموزان با لباس فرم بسیجی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص کرونایی دانش‌آموزان با ابتکار و خلاقیت خود در منازل خود با خانواده خود پرچم آمریکا را به آتش خواهند کشید و فیلم آن را در فضای مجازی منشر خواهند کرد، گفت: آثار دانش‌آموزان در سایت Www.۲۰.ir، در پیام‌رسان بله ۲۰news@ و کانال بسیج دانش‌آموزی در برنامه شاد منتشر می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ابراز داشت: امضاء طومار مجازی با شعار «آمریکای جنایتکار باید از منطقه برود» از دیگر برنامه‌های این هفته در فضای مجازی طراحی و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی راهیان نور امسال برگزار نمی‌شود، گفت: این برنامه به صورت مجازی به آدرس rahiyan@ کانال کشوری و کانال راهیان شهدا کانال استانی به معرفی مناطق عملیاتی خاطره‌گویی از شهدا و ... خواهد پرداخت و در این کانال برنامه ویژه‌ای از زندگینامه شهید «محمد رسول رضایی» در قالب آبروی محله با همراهی مسئولین استانی از خانواده این شهید تجلیل به عمل می‌آید.

امیدی‌ساکت با اشاره به برگزاری مسابقات نغمه عشق گروه‌های سرود با محوریت استکبارستیزی، گفت: افتتاح سرود «نغمه عشق است» با شعار من انقلابی و نسل سلیمانی در روز تجمع اجرا می‌شود.

وی مطرح کرد: اهداء نشان بسیج دانش آموزی به دانش آموزان بسیجی واحد‌های مقاومت نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات