خبرهای داغ:
فرمانده حوزه حضرت زینب (س) همدان در گفت‌وگو با بسیج خبر داد

توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی و ۲ سری جهیزیه به‌همت حوزه حضرت زینب (س) همدان

فرمانده حوزه حضرت زینب (س) همدان از توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی و دو سری جهیزیه به‌همت حوزه حضرت زینب (س) همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۸۷۳۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی و ۲ سری جهیزیه به‌همت حوزه حضرت زینب (س) همدانمعصومه عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: از زمانی که ویروس منحوس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد حوزه حضرت زینب (س) همدان نیز همچون دیگر حوزه‌های بسیج فعالیت خود را آغاز کرد و طی این مدت تلاش خود خدمات موثر و مفیدی داشته است .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود: شناسایی و سازماندهی نیروهای واجد شرایط در خصوص آموزش‌های عمومی و تکمیلی برای کمک به کادر درمانی و حضور بسیجیان در آموزش‌های چهره به چهره افراد با رفتن به درب منازل مسکونی و راه‌اندازی پویش «در خانه بمانیم» در فضای مجازی از جمله این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: اجرای مسابقات مختلف کتابخوانی، نقاشی، تزئین منازل، آشپزی، خیاطی، شیرینی‌پزی و غیره با هدف تردد کمتر در سطح شهر و حضور و سازماندهی بسیجیان در ستاد غربالگری کرونای روستایی و شهری نیز از دیگر فعالیت‌ها بود.

فرمانده حوزه حضرت زینب (س) همدان ابراز داشت: حضور داوطلبانه بسیجیان در سازمان انتقال خون برای اهدای خون و تهیه و توزیع ماسک مواد ضدعفونی کننده و دستکش در چندین مرحله توسط پایگاه‌های بسیج انجام شد.

وی افزود: در راستای لبیک به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جمع‌آوری و اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه نیز حوزه حضرت زینب(س) فعال بوده و اقداماتی از قبیل شناسایی و سازماندهی افراد نیازمند با تمرکز بر زنان سرپرست خانوار، تهیه و توزیع بیش از ۸۰۰ بسته معیشتی توسط پایگاه‌های تابعه و همکاری هیئت امنای هیئات مذهبی، پایگاه‌های برادران و پشتیبانی سپاه ناحیه همدان را داشته است.

عباسی یادآور شد: همچنین دو سری جهیزیه نیز توسط پایگاه‌های شهیدان حاج بابایی، ذاکرین، خوش نژاد، ذریه الفاطمه و یک سری سیسمونی با همکاری پایگاه ذاکرین و شهید خوش نژاد تهیه و توزیع شد.

وی با اشاره به تهیه بیش از ۶۰ سری لوازم تحریر توسط پایگاه‌های خوش نژاد و ذاکرین عنوان کر: چهار سری لوازم خانگی متشکل از یخچال، فرش و گاز  نیز تهیه و به خانواده‌های بی‌بضاعت اهدا شد.

فرمانده حوزه حضرت زینب (س) همدان تصریح کرد: ایجاد مشاغل خانگی با محوریت پایگاه‌های روستایی از جمله راه‌اندازی دوخت چرم، نقطه‌کوبی روی سفال، پرورش قارچ، تهیه محصولات خوراکی خانگی ترشیجات عرقیجات و همچنین برگزاری مناسبت‌ها و مراسمات با توجه به شرایط کنونی به صورت مجازی و غیر مجازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز از دیگر اقدامات بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات