آزادی پنج زندانی و تهیه ۶۰ جهیزیه با زکات مردم استان سمنان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از آزادی پنج زندانی جرائم غیرعمد از محل مشارکت مردم استان سمنان در پرداخت زکات در ۶ ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۸۹۱۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
آزادی پنج زندانی و تهیه ۶۰ جهیزیه با زکات مردم استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حسن ویلان اظهار کرد: ۸۰ درصد از زکات مردم استان سمنان در سال جاری صرف امور فقرا و محرومین و ۲۰ درصد صرف پروژ‌های عام‌المنفعه شده است.
وی بابیان اینکه مردم استان سمنان در ۶ ماهه سال جاری ۱۵ میلیارد و ۷۳۷ میلیون تومان زکات در قالب مستحبی و واجب پرداخت کردند، تصریح کرد: ۹ هزار و ۶۳۶ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان سمنان از محل زکات جمع‌آوری‌شده، ارائه‌شده است.
ویلان با اشاره به اینکه از محل جمع‌آوری زکات ۶۰ سری انواع جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج پرداخت شد، تأکید کرد: ۲۹۵ خدمات درمانی به نیازمندان از محل زکات استان سمنان ارائه شد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان به آزادی پنج زندانی غیرعمد از محل مشارکت مردم استان سمنان از محل پرداخت زکات خبر داد و گفت: در این مدت ۳ واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته و ۱۲ واحد دیگر نیز مرمت و مقاوم‌سازی شده است.
وی پرداخت ۴ هزار و ۳۰۷ کمک‌معیشت به مددجویان از محل زکات بااعتبار چهار میلیاردو ۶۶ میلیون تومان از دیگر خدمات در حوزه زکات برشمرد و گفت: ۴۰۸۶ مورد دیگر در سایر موارد به نیازمندان با اعتبار دو میلیاردو ۸۶۰ میلیون کمک شده است.
ویلان ۲۰ درصد از مجموع مشارکت مردم استان سمنان را مربوط به پروژه‌های عام‌المنفعه دانست و خاطرنشان کرد: ساخت و مرمت ۴ مسجد، ساخت و مرمت ۲ حسینیه و فاطمیه و چهار پروژه عام‌المنفعه دیگر در همان منطقه‌ای که زکات جمع‌آوری‌شده هزینه شده است.
شایان ذکر ۱۴۸ کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و داشنجویان از مجل مشارکت مردم در زکات پرداخت شده است./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار