خبرهای داغ:
رئیس اداره صمت شهرستان ملایر خبر داد
رئیس اداره صمت شهرستان ملایر گفت: در گشت بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر، یک واحد انبار روغن احتکار شده در شهر سامن کشف شد.
کد خبر: ۹۲۸۹۳۵۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
پلمب انبار روغن احتکار شده در شهر سامنکامران زنگنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: در گشت بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر، یک واحد انبار روغن احتکار شده در شهر سامن کشف شد.

وی افزود: طی تشدید بازرسی‌های اداره صمت، یک انبار در شهر سامن که در آن تعداد ۱۳۰ کارتن انواع روغن مایع و ۲۰ کارتن روغن نیمه جامد احتکار شده بود، کشف و ضبط شد و واحد صنفی متخلف به دستور مراجع قضایی پلمب شد.

رئیس اداره صمت شهرستان ملایر با توجه به کمبود روغن خوراکی در حال حاضر گفت: از آنجا که در شرایط حساس کنونی، علی‌رغم فراوانی کالا در بازار و مغازه‌های موادغذایی و شرایط مناسب تولید در کشور مشاهده می‌شود برخی از اشخاص سودجو با احتکار کالا و عدم عرضه به موقع و عدم رعایت قیمت‌ها به هر طریقی موجب کمبود کالا و افزایش کاذب قیمت‌ها شده‌اند.

وی ادامه داد: به منظور تامین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی، ضرورت دارد با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان اداره صمت با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان‌های نظارتی، اتحادیه‌های صنفی، بسیج اصناف و دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴، تشدید بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها با اهتمام جدی در اولویت کاری قرار گیرد.

زنگنه با اشاره به اخطار از طریق پیامک به عمده فروشی‌ها و خواربار فروشی‌های شهرستان ملایر تاکید کرد: چنانچه اجناسی که در سطح شهرستان از جمله روغن‌های خوراکی کمبود مشاهده شود، در انبار موجود داشته باشند و از عرضه آن خودداری کنند احتکار محسوب می‌شود.

وی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف سریعاً متخلفین شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع ذیربط معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات