گزارش/

جاده بی کیفیت آهنگران کمیجان بلای جان مردمان این منطقه/وعده های تکراری مشکل دیروز و امروز مردم

بعد از سال ها وعده و قول های بی اثر و بی نتیجه همچنان مسیر مواصلاتی آهنگران به کمیجان فاقد کیفیت مناسب بوده و امروز مردم از وعده های تکراری و بی تاثیر مسئولین گله مند هستند
کد خبر: ۹۲۹۰۷۰۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محورهای مواصلاتی و مسیر های اصلی و فرعی در کشورهایی که زمینه توسعه یافتن را دارند نقش مهمی را ایفا می نماید و این  موضوع مهم گویای این است که هر چه جاده ها و مسیرهای  ارتباطی از استاندارد و کیفیت بیشتری برخوردار باشد پیشرفت و توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت .

ارتقاء و بهبود زیرساخت هاو توسعه و رشد هر کشور و منطقه بستگی به وجود اقدامات عمرانی و مسیرهای مواصلاتی مناسب و ایمن است که در پایین آمدن ضریب تصادفات نقش به سزایی دارد و همین جهت سبب شده تا منطقه ساروق و کمیجان که به لحاظ قرار گرفتن در کریدور مواصلاتی غرب کشور و استان همدان به عنوان یکی از دروازه های ورودی استان محسوب شود.

مسیر این منطقه از سه راه آهنگران به سمت شهرستان کمیجان به دلیل کم عرض بودن و نداشتن شانه خاکی هر روز مردمان  روستاهای اطراف و مسافران جاده ای شاهد صحنه های دردناک تصادف در این مسیر هستند.

تصادف رانندگی علاوه بر تاثیرات منفی اجتماعی، بازتاب اقتصادی بی شماری نیز دارد در این راستا مسئولان ذی ربط و نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی برای احقاق به موقع و سریع و تعریض و بهبود این جاده تلاش مضاعف داشته باشند.

بعد از سال ها وعده و قول های بی اثر و بی نتیجه همچنان مسیر مواصلاتی آهنگران به کمیجان فاقد کیفیت مناسب بوده و با قطعه قطعه کار کردن مسیر بی ثبات بوده و امروز مردم از وعده های تکراری و بی تاثیر مسئولین گله مند هستند

عدم وجود روشنایی مناسب و چراغ هشدار دهنده استاندارد در هر جاده ای به ویژه در شب یکی از ضروریاتی است که  باید اداره کل راه و شهرسازی فکری برای این وضع موجود جاده ها نماید.

یکی از ضعف های دیگر این جاده پر‌تصادف باریک‌بودن، وجود پیچ ‌های غیر‌استاندارد، نبود علائم و خط‌کشی مناسب، به شمار می رود.

شهرستان کمیجان یکی از شهرستانهای تابعه استان مرکزی بوده و  در۸۵ کیلومتری شهر اراک قرار دارد جمعیت شهرستان کمیجان در سال ۱۳۹۵ برابر با ۳۶٬۴۴۱ نفر بوده‌است که از این میان ۱۸٬۴۸۵ نفر مرد و ۱۷٬۹۵۶را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

جاده بی کیفیت آهنگران کمیجان بلای جان مردمان این منطقه/وعده های تکراری مشکل دیروز و امروز مردم

 جاده بی کیفیت آهنگران کمیجان بلای جان مردمان این منطقه/وعده های تکراری مشکل دیروز و امروز مردمجاده بی کیفیت آهنگران کمیجان بلای جان مردمان این منطقه/وعده های تکراری مشکل دیروز و امروز مردمجاده بی کیفیت آهنگران کمیجان بلای جان مردمان این منطقه/وعده های تکراری مشکل دیروز و امروز مردم

ارسال نظرات