جمیری

گرانی افسارگسیخته قیمت مسکن در دیلم کنترل شود/ مالکیت بازاریان در بازارچه ساحلی دیلم تثبیت شود

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم با انتقاد از گرانی افسارگسیخته قیمت مسکن در دیلم گفت: محدودیت‌های توسعه شهری و بلاتکلیفی تعداد زیادی از مردم در مالکیت زمین‌های مسکونی خود باعث گرانی قیمت زمین و مسکن شده است.
کد خبر: ۹۲۹۰۸۴۱
|
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در گفت و گو با خبرنگاران با انتقاد از افزایش غیرمتعارف و گرانی افسارگسیخته قیمت زمین و مسکن در بندر دیلم گفت: محدودیت‌های توسعه شهری و بلاتکلیفی تعداد زیادی از مردم در مالکیت زمین‌های مسکونی خود، هم باعث گرانی قیمت زمین و مسکن شده و هم مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.
جمیری ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید از طریق طرح‌هایی مانند اقدام ملی مسکن، ایجاد تعاونی‌های مسکن و یا واگذاری زمین به محرومین، مشکل تقاضا و گرانی مسکن در دیلم که بیش از جا‌های دیگر نمود دارد را کنترل کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به دیدار اخیر خود و جمعی از مسئولین شهرستان دیلم با دکتر علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم مشکلات عدیده‌ای برای بازاریان ایجاد شده که بازسازی و تعیین تکلیف مالکیت زمین‌های بازارچه عمده‌ترین مشکلی است که باید با اولویت بالا پیگیری و عملیاتی شود.
عبدالکریم جمیری افزود: در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی بر دو نکته تاکید شد، یکی اینکه بازارچه ساحلی دیلم سال هاست کاربری بازارچه دارد و اولویت ما این است که این کاربری برای آنجا تثبیت شود، دوم اینکه خیلی از بازاریان همه دارایی خود را در آتش سوزی اخیر از دست داده اند، باید به این‌ها کمک شود و بهترین کمک این است که مالکیت زمین به خود آن‌ها واگذار شود. دکتر نبیان به این موضوع نگاه مثبت داشتند و قرار شد اقدامات لازم برای تثبیت مالکیت بازاریان در زمین‌های بازارچه انجام شود.
نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم گفت: در این دیدار درخصوص حل مشکل سندیت پلاک‌های ۷۳۵ دیلم بحث و بررسی شد، نظر بنده این است که یک ساز و کاری تعریف شود و به کسانی که در آنجا ساخت و ساز کرده اند مالکیت اعطا شود. معاون وزیر راه و شهرسازی متعهد شد این مشکل با ساز و کار مناسبی مرتفع شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات