خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر  گفت: کادر بهداشت و درمان در این مدت به انواع مشکلات روحی و جسمی دچار شده‌اند که ضرورت توجه مسئولین به ویژه در حوزه بیماری‌ها و مشکلات روحی را درست مانند زمان دفاع مقدس می‌طلبد.
کد خبر: ۹۲۹۱۳۸۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

لزوم توجه مسئولین به مشکلات روحی و جسمی کادر درمانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نشست تخصصی هسته مدیریت و تجربه‌نگاری مرکز تحقیقات رکتا بسیج دانشجویی استان همدان با مدیران بهداشت و درمان شهرستان ملایر برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در این نشست با تبیین فعالیت‌های ملایر در حوزه مقابله با کرونا اظهار کرد: فعالیت‌های زیربنایی همانند اضافه کردن چندین تخت ICU، انواع ونتیلاتور و اکسیژن‌رسان برای بیمارستان مهر و امام حسین(ع) ملایر همزمان با کرونا تداوم داشته است.

دکتر ترکاشوند افزود: کادر بهداشت و درمان در این مدت به انواع مشکلات روحی و جسمی دچار شده‌اند که ضرورت توجه مسئولین به ویژه در حوزه بیماری‌ها و مشکلات روحی را درست مانند زمان دفاع مقدس می‌طلبد و البته با این تفاوت که امروز دشمن ویروس پنهان کرونا است و خانواده تک تک عزیزان مدافع سلامت را درگیر کرده و این درگیری دل مشغولی همیشگی ما در این حوزه است.

رئیس مرکز بهداشت ملایر نیز بیان داشت: هر خانه یک سفیر سلامت را از همان اسفند ماه سال گذشته در شبکه بهداشت ملایر برنامه‌ریزی کردیم و به این طریق به صورت آبشاری در تک تک خانواده‌ها حضور پیدا کردیم و نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی را انتقال می‌دادیم.

دکتر امجدی عنوان کرد: ظرف چند روز گذشته نیز اتاقک ویژه نمونه‌گیری کرونا در فضای آزاد برای کارشناسان آزمایشگاه مدافع سلامت در مرکز ۱۶ ساعته ما راه‌اندازی شده که کمک ویژه‌ای برای کاهش احتمال انتقال بیماری و بروز مشکلات برای کادر درمان بوده است.

فراهانی، مدیر بیمارستان امام حسین (ع) ملایر نیز گفت: تامین تجهیزات و اقلام حفاظتی به صورت متمرکز در فرصت مناسب، توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام می‌شد و در این مدت کرونا تخت‌های icu را تقریبا دو برابر کردیم و از ظرفیت سایر ارگان و نیروهای جهادی برای تامین کاستی‌های احتمالی به صودت گسترده استفاده کردیم.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز تصریح کرد: با روابط عمومی سایر ادارات و دستگاه‌ها ارتباطات گسترده‌ای برقرار کردیم و از ظرفیت رسانه‌های استان مانند روزنامه و کانال‌های تلگرامی بزرگ برای آشنایی افکار عمومی با موضوع کرونا استفاده کردیم.

رضایی گفت: دستورالعمل تهیه شده در معاونت بهداشت را به صورت رایگان در این مجموعه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کردیم و از طریق فضای مجازی ارتباطات تنگاتنگی با سایر مجموعه‌ها و بخش‌های خبری داشتیم و نکات و دستورالعمل‌های لازم به سرعت اطاع‌رسانی می‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات