خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان گفت: با همکاری جمعیت هلال‌احمر، مددجویان کمیته امداد پس از دریافت آموزش‌های مقابله با بحران و بلایای طبیعی، به صورت داوطلب در خانه‌های هلال سراسر کشور مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۹۱۹۶۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
طرح یاس در استان سمنان کلید خوردبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، محسن مسعودیان راد، مدیر کل کمیته امداد در مراسم رونمایی از طرح یاس که از طریق ویدئو کنفرانس کل کشور با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد، و کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمرو با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان برگزار شد تصریح کرد: «طرح یاس» در راستای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد در ابعاد فرهنگی، روان‌شناختی و اجتماعی با همکاری جمعیت هلال‌احمد و کمیته امداد آغاز شده است.
وی ادامه داد: در این طرح از ظرفیت جامعه مددجویی به عنوان نیروی امدادی و داوطلب در خانه‌های هلال سراسر کشور بهره‌گیری خواهد شد.
مسعودیان راد تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در قالب طرح یاس، ارائه آموزش‌های لازم به مددجویان در زمینه شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی و ساماندهی افراد در خانه‌های هلال را متعهد شده است.
وی با اشاره به اینکه پس از دریافت آموزش‌های لازم، از ظرفیت مددجویان امداد در هزار خانه هلال احمر در سراسر کشور در مواقع بحران استفاده می‌شود، تصریح کرد: این طرح با رویکرد ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری خانواده و جامعه محلی است.
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با تاکید بر نقش ارتقای فرهنگی مددجویان در فرآیند توانمندسازی تاکید کرد و گفت: این طرح با هدف افزایش عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین خانواده‌های تحت حمایت و همچنین ایجاد شبکه فعال مدیریت بحران اجرا می‌شود.
مسعودیان راد اضافه کرد: پس از دریافت آموزش‌های لازم، از ظرفیت مددجویان امداد در هزار خانه هلال احمر در سراسر کشور در مواقع بحران با رویکرد ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری خانواده و جامعه محلی استفاده خواهد شد.
وی همزمانی آغاز طرح یاس با سالروز ورود کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) به سرزمین ایران را موجب مبارکی این طرح عنوان کرد و افزود: از آذرماه فرآیند شناسایی و معرفی داوطلبان به هلال احمر آغاز خواهد شد و امیدواریم در ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۰ شاهد حضور مددجویان آموزش‌دیده کمیته امداد در خانه‌های هلال باشیم. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها