خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:
مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه شالوده زندگی همه پیامبران و اهل بیت(ع) اخلاق بوده است، گفت: پاک‌سازی درون از صفات ناپسند و آراسته شدن به فضائل و  پسندیده در گرو اخلاق است.
کد خبر: ۹۲۹۲۲۲۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

پاک‌سازی درون از صفات ناپسند در گرو اخلاق استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی مختاری در جمع بسیجیان حوزه مقاومت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: پاک‌سازی درون از صفات ناپسند و آراسته شدن به فضائل پسندیده در گرو اخلاق است.

وی با بیان اینکه برنامه صحیح زندگی خوب در سه قالب ایمان صحیح، عمل صالح و اخلاق نیکو است، افزود: قرآن کریم فطرت انسان‌ها را در دو محور مورد بررسی قرار می‌دهد محور اول بعد ارزشی که همان بعد مثبت است و محور دوم بعد ضد ارزشی یا همان بعد منفی است.

مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها در بعد ارزشی قدم بردارند مسیر زندگی‌شان به سعادت و خوشبختی ختم می‌شود و خداوند به آنها پاداش می‌دهد و پاداش آنها از نظر قرآن کریم بالاترین درجات است.

وی در ادامه به ویژگی‌های بعد ارزشی اشاره کرد و گفت: در مورد بعد ارزشی یا بعد مثبت مسیر انسان مسیر خدا است و تماماً فضائل و صفات پسندیده مانند توکل، احترام به پدر و مادر، خوش خلقی، راستگویی و امانتداری، مشورت، گذشت، ایثار، فداکاری و وفای به عهد است.

مختاری تصریح کرد: در بعد ضد ارزشی یا بعد منفی انسان در مسیر شیطان قدم بر می‌دارد مانند تهمت، غیبت، فحاشی، به کار بردن الفاظ بد، دروغ، حسادت، برخورد بد با مردم و خیانت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بعد مثبت انسان را نجات می‌دهد، افزود: در بعد مثبت یا همان بعد ارزشی انسان خدایی فکر می‌کند و خدایی قدم برمی‌دارد یعنی مسیر، مسیر رضایت الهی است و انسان عاقبت به خیر می‌شود.

مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان ابراز داشت: در بعد ضد ارزشی یا بعد منفی مسیری که انسان طی می‌کند مسیر باطل و شیطانی است و در واقع  انسان عاقبت به خیر نمی‌شود.

وی یادآور شد: شالوده زندگی همه پیامبران و اهل بیت(ع) اخلاق بوده است و امروز دشمنان ما تحمل اهل بیت(ع) ما را ندارند و بعضی مواقع توهین هم می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات