مدیرکل منابع طبیعی بوشهر گفت: با پیگیری‌های حقوقی و همکاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، ۲۲۱ هکتار از زمین‌های منابع ملی دیلم که بصورت غیرقانونی تصرف شده بود با صدور رای نهایی و قطعی به دولت بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۲۹۲۵۲۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های حقوقی و قضایی و همکاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ، ۲۲۱ هکتار از زمین‌های منابع ملی شهرستان دیلم که بصورت غیرقانونی تصرف شده بود با صدور رای نهایی و قطعی به دولت بازگردانده شد.
روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم روز پنجشبه به نقل از غلامرضا منتظری افزود: این زمین‌ها به صورت غیرقانونی از سوی فردی مشخص تصرف شده بود که با پیگیری‌های مستمر این اداره کل و شهرستان دیلم منجر به صدور حکم قطعی به نفع دولت شد.
وی یادآورشد: ارزش این زمین‌ها ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر افزود: این عرصه شامل پنج قطعه ۲۲۱ هکتاری منابع ملی است که 96 هکتار آن در سال۹۴، به شرکت‌های نفتی منطقه واگذار شده بود و مابقی اکنون در اختیار منابع طبیعی شهرستان دیلم قرار دارد.
وی گفت: حفاظت بهینه از عرصه‌های ملی و برخورد قاطعانه با متصرفان متخلف، از اولویت‌های نخست این اداره کل است و به شدت برخورد می‌شود.
منتظری ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دیلم به طور مستمر در عرصه‌های منابع طبیعی، دارای اکیپ‌های گشت و مراقبت است و با قاطعیت با زمین‌خواری برخورد می‌کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده است.
وی افزود: زمین‌خواران بدون درنظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی الزامی است.
منتظری از همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی و شهروندان، تشکل‌های غیردولتی و نهادهای مرتبط جهت تملک اراضی دولتی و جلوگیری از زمین‌خواری سودجویان در استان بوشهر و شهرستان دیلم تقدیر کرد.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.
انتهای پیام/
منبع: ایرنا
ارسال نظرات