اهدای ۱۰۰دستگاه فرت بافی به بانوان سرپرست خانوار شهرستان تایباد

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: به همت ۲تن از بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ۱۰۰دستگاه فرت بافی به زنان سرپرست تایباد اهداء شد.
کد خبر: ۹۲۹۲۸۲۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
به گزارش سرویس اصناف خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن پور افزود: برای این تعداد دستگاه فرت بافی اهداء شده 3میلیارد و 200میلیون ریال هزینه شده است.
وی اظهار کرد: هدف از این اقدام اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار، خودکفایی و تامین معیشت خانواده های نیازمند است.
وی به کمکهای نقدی بازاریان، اصناف و فعالان اقتصادی سراسر کشور در حوزه مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای شیوع این ویروس بازاریان سراسر کشور در یک مرحله 500میلیارد ریال کمک نقدی داشته و در مراحل بعدی هم در حال جمع بندی و برآورد میزان کمک های نقدی هستیم.
وی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه پارسال تا کنون 500 کارگاه بزرگ، متوسط و کوچک فعال شده و هم اکنون روزانه 17میلیون ماسک در نقاط مختلف کشور تولید می شود.
رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: ایجاد طرح های اشتغالزایی از دیگر رسالتهای مهم خیرین و نیکوکاران اصناف سطح کشور است که در حال حاضر در استانهایی همچون خراسان جنوبی، شمالی، رضوی، سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان در حال اجرا است.
هنر فرت بافی از مهمترین صنایع دستی بانوان شهرستان تایباد است و انواع حوله دست، حمام و چادر شب از مهمترین محصولات تولیدی این هنر به شمار می رود.
روستاهای پساوه، فرمان آباد، کهج، خیابان و پشته از مهترین مناطق فعالیت این هنر در شهرستان تایباد است.
شهرستان 120هزار نفری تایباد در فاصله 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
ارسال نظرات