جریان تحریف دنبال القای ناکارآمدی نظام اسلامی

استاد تاریخ اسلام دانشگاه‌های شاهرود گفت: جریان تحریف دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و دینی است و جریان تحریف فعال شده تا حقایق انقلاب و ارزش‌های اسلامی را واژگون کند.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۱۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
جریان تحریف دنبال القای ناکارآمدی نظام اسلامیمهدی قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در باب تحریف، با اشاره به اینکه علت ماندگاری عاشورا در تاریخ، مجاهدت حضرت زینب (س) بود که پیام عاشورا را به نحو احسن به جامعه انتقال داد، اظهار کرد: بصیرت‌دهی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعد از واقع عاشورا، مقابله با جریان تحریف بود.
وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) وقتی بالای سر پیکر اباعبدالله الحسین (ع) آمدند، فرمودند: «تو کشته جمعه‌ای با دوشنبه» ادامه داد: این جمله بدان معناست که حضرت زینب (س) فقط عاشورا را در این روز نمی‌بیند و در سقیفه بنی ساعده می‌برد و آن را نشأت گرفته از آن دوران می‌داند.
استاد تاریخ اسلام دانشگاه‌های شاهرود با طرح این پرسش که چه اتفاقی افتاد که همه تلاش‌های پیامبر (ص) در سقیفه بنی‌ساعده نادیده گرفته شد، گفت: زمینه‌ساز سقیفه بنی ساعده تحریف در حقیقت انقلاب بعثت بود که در واقعه غدیر صورت گرفت.
قزوینی تصریح کرد: اگر سقیفه نبود، صلح امام حسن (ع) و عاشورا رخ نمی‌داد و امروز تاریخ بشر این‌گونه نبود و بشر سعادتمند بود.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه تاریخ بشر را سقیفه دگرگون کرد، افزود: سؤال اینجاست که آسیب‌های امروز انقلاب اسلامی می‌تواند متأثر از ذات انقلاب باشد یا از میان تحریف ۱۴۰۰ سال پیش و واژگون کردن حقیقت و کتمان آن که پاسخ این است که جریان تحریف در طول تاریخ ریشه دوانده است و امروز به فرمود: ه مقام معظم رهبری مکمل جریان تحریم شده است.
قزوینی با تأکید بر اینکه جریان تحریف تیشه به ریشه انقلاب می‌زند و گاهی جریان انقلابی همراه این جریان می‌شود، ادامه داد: هدف نهایی جریان تحریف در تاریخ، منحرف کردن نظام اسلامی و حکومت دینی برای رسیدن به سعادت الهی است که امروز با جریان تحریف دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و دینی هستند.
وی اظهار کرد: حذف نگاه توحیدی و نفی اصالت عالم در بندگی خدا، تبدیل حکومت نبوی به سلطنت اموی که امروز جریان غرب و استکبار و جریان روشنفکری غرب‌زده دنبال می‌کند و نفی دین و ارزش‌های دینی و ترویج ارزش‌های جاهلی از راهبرد‌های جریان تحریف است.
این استاد تاریخ اسلام با اشاره به اینکه در صدر اسلام، جریان تحریف، یهودیان، منافقان و مشرکان هستند که امروز هم وجود دارند، افزود: جامعه امروز بیشترین آسیب را از انسان‌های سست‌عنصر می‌خورد که این انسان‌ها در عاشورا شامل بسیاری از خواص طرفدار حق بودند که نتوانستند از متاع دنیا بگذرند.
قزوینی ادامه داد: اگر امروز هم در دل انقلاب اسلامی خواص از متاع دنیا نگذرند، عاشورا تکرار می‌شود.
وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی جریان تحریف از گروه‌ها و دسته‌هایی تشکیل شده است، ادامه داد: از جمله این گروه‌ها استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی، بازماندگان رژیم پهلوی، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین هستند که نمونه این افراد در زمان رسول خدا (ص) هم بودند و ایشان را از اهدافش دور کردند و این‌ها انسان‌های استحاله‌شده‌ای هستند که متاع دنیا آن‌ها را از خدا منحرف کرد.
استاد تاریخ اسلام دانشگاه‌های شاهرود با مطرح کردن این پرسش که چرا جریان تحریف با اسلام و انقلاب اسلامی عناد دارد؟، گفت: امروز جریان تحریف می‌خواهد ناکارآمدی نظام را روی دوش رهبری انقلاب قرار دهند و واقعیت‌ها را دگرگون نشان دهند و حقیقت را واژگون جلوه دهند.
قزوینی با بیان اینکه اسلام، ساختار جاهلیت را به هم ریخت و مانع ثروت‌اندوزی و قدرت اشراف شد و انقلاب اسلامی هم این کار را کرد، تصریح کرد: این انسان‌های جاهل با جریان تحریف و انحراف پول، ثروت و مال‌اندوزی را ارزش کردند.
وی ادامه داد: جریان تحریف ارزش‌های انقلاب را واژگون کرد و ساد‌ه‌زیستی و در کنار هم بودن را تغییر داد و منافع قدرت‌های بزرگ را به هم ریخت و برای همین است که ۵۰ درصد اخبار شبکه‌های ماهواره‌ای مربوط به خاورمیانه است که اقتصاد جهان از این منطقه تأثیر می‌پذیرد.
این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه در انقلاب اسلامی دست فرصت‌طلب‌ها کوتاه شد، افزود: فساد در انقلاب اسلامی کم شد و امام راحل با پایه‌گذاری ارزش‌های اسلامی، جامعه را از فساد پاک‌سازی کرد و اسلام مقابل فساد قرار گرفت و امروز، تفکر انحراف در جامعه فساد ایجاد می‌کند.
قزوینی با بیان شیوه‌ها و روش‌های جریان تحریف عنوان کرد: ارائه قرائت‌های مختلف از اسلام نشان می‌دهد که در صدر اسلام، اسلام‌های گوناگونی، چون اسلام اموی و بدعت‌گذاری در جامعه اسلامی مانند وراثتی کردن حکومت دینی و طرح حکمیت در صفین را مطرح کردند و امروز هم در موضوع برجام و تحریم‌ها رهبری انقلاب را متهم به پذیرش و قبول کردن آن می‌کنند که تحریف است و امروز اسلام رحمانی و اسلام آمریکایی و انگلیسی، اسلام داعشی و تکفیری و سکولار ایجاد کرده‌اند.
قزوینی با اشاره به بدعت‌گذاری در انقلاب اسلامی مانند دست بردن در قانون اساسی، ابطال انتخابات در فتنه ۱۳۸۸، حکمیت مقابل ولایت‌فقیه و از این شیوه‌ها، اظهار کرد: جریان تحریف فعال شده تا حقایق انقلاب و ارزش‌های اسلامی را واژگون کند و باید همگان مراقب باشیم تا در دام این جریان مرموز قرار نگیریم و آن را رسوا کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار