کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

نماز زیباترین و کامل ترین شکل عبادت است

حجت الاسلام مرتضی رشیدی گفت: نماز زیباترین و کامل ترین شکل عبادت است.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۹۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مرتضی رشیدی در خصوص اهمیت نماز در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لردگان، گفت: نماز ذکر کاملی است که خداوند بارها از بندگان خویش خواسته تا ذکر کثیر و بسیارداشته باشند.

وی ادامه داد: نماز در بردارنده کلمات قرآنی ، حرکات و سکنات بندگی ، نمایش اوج خضوع ، خشوع و همه اعمال صالحی است که بنده می تواند در پیشگاه پروردگار و معبود خویش داشته باشد.

رشیدی افزود: پزوهش های علمی جدید ثابت کرده است که نماز اول وقت فواید بسیاری برای بدن انسان دارد که دلالت بر حکمت فرایض اسلامی و زنده بودن دین اسلام دارد.

وی تصریح کرد: نماز در روح و جان فرد نمازگزار آثار تربیتی فراوانی به جای می گذارد به طوری که وقتی در سطح جامعه تخلفات و بزه کاری ها را مشاهده می کنیم در می ابیم که مرتکبین اغلب از افراد بی نماز هستند که از تعالیم اسلامی فاصله گرفتند.

رشیدی اضافه کرد: در مجموع عبادات اسلامی ، نماز برترین عبادت است که با عنوان عمود و ستون خیمه دین از آن یاد شده است و زیباترین مجموعه ای که خداوند برای ذکر و یاد خود در اختیار بندگان قرار داده " اقم الصلوه لذکری " است.

ارسال نظرات